2011. március 31., csütörtök

Töltött gomba

Múltkor láttam Dokinál töltött gombát és jól megkívántam. :) Tegnap hazafelé vettem is mindjárt 6 db tölteni való gombát a helyi zöldségesnél. Hívom Bencét, hogy mi a fenét tegyek bele?! Nincs se juhtúró, se semmi otthon. Mindig ezt mondom, "nincs itthon semmi" és tömve a hűtő kajával. Jellemző. :))) Így "Bencéztem" ismét és amit találtam beletettem. Neki már csak a most kedvencé vált ruccola salátát kellett elkészítenie. :)



A fotósátram meg elég jól szuperál, így az este folyamán. Legalábbis nekem tetszik a kép. :) /majd beszerzek más színű hátteret is/ A tálat meg nővéreméktől kaptam, bár itt most annyira nem látszódik. Sima fehér, ilyet kértem és kaptam./ :)

Hozzávalók:

6 db nagy, tölteni való gomba
1 konzerv sűrített paradicsom
kb. 10 dkg kockázott bacon
reszelt sajt (ízlés szerinti mennyiség - trappista, füstölt, parmezán)
1 csomag mozzarella
negyed szár póréhagyma felkarikázva
őrölt bors
fokhagymapor

A gombát jó alaposan megmossuk, megtisztítjuk. Kipattintjuk a szárát, felkockázzuk és a kikapart lemezkékkel együtt egy tálkába tesszük. Egy olívaolajjal kikent hőálló tálba sorakoztatjuk a gombát majd bekenjük a belsejét sűrített paradicsommal.


Közben megpirítjuk a bacont. (Bencétől lestem el, hogy sokkal könnyebb egy tálkában megmikrózni, mint egy serpenyővel szórakozni.)
Amint kész, a tálkába beletesszük a gombadarabkákat, a maradék sűrített paradicsomot, tetszés szerint reszelt sajtot, hagymát, fűszereket, jól összekeverjük és megtöltjük vele a gombákat. A tetejére mozzarellát teszünk.

Előmelegített sütőben, kis lángon kb 20 percig sütjük, amíg a sajt meg nem pirul. 

4 megjegyzés:

Panna írta...

Ez tényleg gusztusos lett! Hiába jó a kép! No meg a fotósátor!

Angi Angéla írta...

Nagyon étvágygerjesztő! Imádom a gombát minden formába!

Bianka írta...

Igazán guszta és finom

Emoke írta...

Panna: :DD Ez a fotósátor lesz az én fóbiám :D (de tényleg hozza az elvárt szintet:D)

Angi Angéla: én is gombarajongó vagyok! :)

Bianka: kössszi! :)