2011. március 28., hétfő

Amaretto likőrös meggyzselés marcipános tallér

Játék van Erinacea-nál - és mivel megtetszett nála a múltkori tallér-ötlet, nem volt kérdés, hogy az aldiakciós muffinformába nem muffin, hanem bonbon fog készülni. Féltem ugyan tőle, hogy mivel ez nagy, hogy fogom úgy kiszedni, hogy ne törjem össze...de már megint bebizonyosodott, hogy feleslegesen parázok. :)  


Ne haragudjatok, de pontos mennyiséget nem tudok mondani, mert most épp a temperálással próbálkoztam.  3 darab tallér készült. Ehhez kb. 10-15 dkg jó minőségű csokoládéra van szükség.

Tehát a csokoládét (ez most éppenséggel 10 dkg Tibi 70 %-os csokoládé volt és hozzá egy marék csokicsepp) felolvasztottam ezzel a géppel és temperáltam (írtam egy hosszabb összefoglalót - érdemes elovasni) az 1. pont szerint.(Erinacea ezt beoltó módszernek hívja. :))

Beleöntöttem a formába a csokoládét, kicsit megrázogattam, hogy egyenletes legyen és egy ecset segítségével kikentem a szélét kb. 1,5 cm-es magasságban. Betettem hűtőbe. Amint megdermedt a biztonság kedvéért a szélére még kentem egy kis csokoládét. Amíg dermedt a hűtőben, elékszítjük a zselét.

Kb. 1,5 dl meggylébe beleöntjük az amaretto likőrt (ízlés szerint de kb. 1 kupica elég) és 2 lapos evőkanál horváthrozi zselatinnal felforraljuk.  (ebből is lehet hogy fog maradni) 
Még a dermedési állapot előtt kell dolgoznunk vele. Amíg kicsit hűl, addig a forma aljába beletesszük a marcipánt. 
A lidl-ben lehet venni kis zacskós marcipánt. Ezt használom én.  6 db kis golyót formázunk belőle. Kézzel kilapítunk 3 darabot és beletesszük a formába. 
Mindegyikre ráöntjük a már majdnem  megdermedt zselét. Betesszük a hűtőbe. Amint megdermedt rárakosgatjuk a maradék 3 marcipánt. 

A csokoládét közben újratemperáltam és ráöntöttem a marcipánok tetejére, hogy lezárjam a tallérokat. Ismét megrázogattam és így szépen egyenletesen elterült a csokoládé és a csücskökbe is befolyt. 
Visszatettem a hűtőbe és kb. 15-20 perc múlva kifordítottam a formából.


Nekem kicsit nagyokra sikeredtek és mivel a meggylé már alapból cukrozott volt a marcipán is édes, így sokat én nem tudtam belőle enni...Bence viszont igen. :)))

7 megjegyzés:

DebiGabi írta...

WOW:D
Nagyon guszta lett.
Remek ez az ízösszeállítás!!!

Belly írta...

Egyszerűen csodálatosan néz ki!

Praliné Zsuzsi írta...

De jó, végre belülről is megkukkanthattam, nagyon guszta! Örülök, hogy játszotok :)

Bianka írta...

jaj de jó, nagyon édes a nyuszika is :)

Emoke írta...

nekem kicsit édes, de köszi mindegyikőtöknek :)

Panna írta...

Micsoda klassz bonbon tallérok! Nagyon szépek és guszták is! De jó dolga van a Bencének ;-))

Emoke írta...

Panna: :))) köszi!! Bizony jó dolga van. ;)