2011. március 21., hétfő

Gerbeaud macaron & Peanutbutter jelly macaron

Addig a pillanatig nem is hallottam a macaronról, amíg Colors in The Kitchen-nél meg nem láttam. Nézegettem jobbról aztán majd balról is...és vhogy mindig a non plus ultra jutott az eszembe.  Majd pedig kértem tőle segítséget, amit itt is köszönök. Ettől függetlenül elsőre nem sikerült. Visznont finom lett. Ki kell ezt tapasztalni. :) 

Mai nap sikeres volt, mivel a munkahely által előírt utolsó vizsgát is teljesítettem. Tanulni sokat nem tanultam, mert macarongyártással próbálkoztam, meg csokinagykerben ámuldoztam, vásároltam, téligumit cseréltettem, Apukámat felköszöntöttem, főztem egy hadseregnek való palóclevest, kifeküdtem az Anyukámtól elhozott 1 befőttesüveg spenóttól - csak, hogy ne romoljon meg egybe próbáltam megenni...stb. :)) Jellemző...este meg is volt a bőgés is, hogy "úristen, semmit nem tudok". :)) ez is jellemző. 

Mivel az idő is csodás volt, ezért a vizsga után nem a mekibe mentem a többiekkel ünnepelni, hanem irány a Váci utca...majd a Gerbeaud cukrászda és megajándékoztam magam macaronokkal. (a mákosat megettem a többit feleztem Bencével)

Gerbeaud macaron - nagyon durvaaaaa :)))


Gizmóóó SICCC!!!

Na és jöjjön az elcseszett mogyoróvajas-eperlekváros macaronom. :)

A recept tehát Colors in the Kitchen-től származik, ami jó, és érdemes nála körülnézni, mert már nagyon profin nyomja ezt a macaron műfajt. :) 

Hozzávalók (20-25 darabhoz):
50 g tojásfehérje
75 g őrölt mandula
90 g porcukor
2 evőkanál kristálycukor
3 tk holland kakaópor (kicsit többet tettem bele, sötétebb is lett)

Töltelék: Bence házilag készített mogyoróvaja és eperlekvár

Elkészítés: 
Az 50 g tojásfehérje kb. 2 tojásfehérjét jelent, de muszáj lemérnünk. 1-2 napot hűtőben vagy szobában pihentetjük. Egy tálban összekeverjük a mandulát és porcukrot. (Én még át is szitáltam.)
Aki teljesen sima felüleletet szeretne, kávédarálón őrölje még meg a mandulát.  
A tojás mindig szobahőmérsékletű legyen.
A fehérjéket 2 evőkanál kristálycukkoral kemény habbá verjük. Mikor már majdnem jó a hab hozzáadjuk a kakaót. Ezután a habot a mandulás-porcukorhoz öntjük és egy hablapát segítségével az egészet összekeverjük. (Én egy elég sűrű, lassan folyó masszát kaptam). Habzsákba töltjük és kb 1,5-2 cm-es köröket nyomunk a sütőpapírral bélelt tepsibe. 

segédlet: 200 Ft-ost körberajzoltam

30-40 percig pihentetjük, addig, amíg a teteje meg nem szárad. Érintésre már nem szabad ragadnia. Ez azért fontos, mert ha nem szárad meg a teteje, akkor sütéskor a felület meg fog repedni. 
30-40 perc elteltével a sütőt 140 fokra előmelegítjük. Egy kevés idő elteltével 130 fokra lehet mérsékelni, de ez sütő függő! Semmiképpen sem szabad megégnie a macaron felületének.  
12-15 perc alatt megsütjük.

És ez lett: hehe...bénaemőke, ilyen is van :) Majd legközelebb talán sikerrel járok. :)

14 megjegyzés:

Névtelen írta...

imááádom a macaont, csak még sosem ettem :)

Ez a kakakinézetű finom volt?

A.

Emoke írta...

Ancsi: ne is egyél :) A kérdésedre a választ felülről a 3. sor közepén megtalálod. :P
Bence is macskakakinak nézte, olyanok vagytok. :D

Bianka írta...

Szerintem nagyon jó

Panna írta...

Kicsibe színes hamburger zsemlékre is hasonlítanak :-P

Gratula a vizsgához! Rám is jellemző, hogy ha nagyon kellene tanulni inkább mást csinálok helyette, de én ilyenkor ráfogom, hogy azért volt, mert nem kell izgulni a vizsga miatt és könnyű lesz :-P Általában bejön..

Életünk és ételeink írta...

szerintem egyáltalán nem olyan rossz, én így is megkóstolnám, lassan összeszedem magam, és én is próbálok sütni.

melinda írta...

nem neznek ki rosszul. a cukrasz-fele talan sutes elott formazott. azt nem ertettem, hogy utana felbevagtad es ugy toltotted meg?
mindegy. a tojashabot amugysem tudom mivel lehetne helyettesiteni...
viszont tok ugyes vagy :)
gratula

Emoke írta...

Panna: "is" :D azért köszi :D

Életünk és ételeink: azóta már néztem videót, fejben kezdek jó lenni. Már a hűtőben a köv. adag fehérje. Próbálkozom... :)

Melinda: jééé, hellóóó. :) Ezeket nem vágom félbe, így sülnek meg és összeragasztasz kettőt, illetve tölteléket raksz közé. :) Amúgy kösziii!!! :)

Túry Amália írta...

Gratula a vizsgádhoz! Macaronok meg szerintem cukik lettek. Meg ami a legfontosabb, hogy Nektek ízlett! Lesz majd talpuk is.

Kati írta...

Nagy sláger lett ez a macaron is mint at Oreo keksz, jól néz ki amúgy, de nem tudom elképzelni az ízét, és ha ilyen macerás, nem biztos, hogy nekiállok, de azért kiváncsi vagyok.

Emoke írta...

Colors in the Kitchen: köszi! Lesz talpa!:D

Kati: tényleg macerás de úgy gondolom megéri szórakozni vele :) Továbbra is azt tudom mondani az íze után is, hogy a non plus ultra jut róla az eszembe, csak a habban van mandula. :)

Panna írta...

Emőke,

Utólag is boldog névnapot! Hol marad a névnapi süti? ;-))

Emoke írta...

Panna: nagyon szépen köszi!!! (Apukám hív amúgy Pankának..sose szólított még Emőkének :D) Hát névnapi süti nincs, de majd valamit kitalálok. :D Semmit nem főztem, se sütöttem a héten?! :D Méééég...macarontakarok! :D

Panna írta...

Emőke,

A Panna nálam is csak becenév :-))) de nagyon megszerettem.
Akkor várom az újabb macaron adagot ;-P

4Gyerek írta...

na, én meg Latsia recipéjét követve jutottam el egy brutál folyós cumóhoz. csak tudnám mitől lett olyan? most sülnek.
keverjük össze a kettőnkét. kijön belőlük a megfelelő állag ;)