2011. december 29., csütörtök

Házilag készített Ferrero Rocher

Egy-két ajándék....Bence kapott tőlem egy 5 kg-s nutellát, én kaptam tesóméktől hatalmas szemű európai mogyorókat (hazelnut - továbbiakban mogyoró), valamint a Jézuska hozott az Ázsia Centerből Hanutát (nápolyi), mert azt én szeretem, de nagyon. Összegyúrtuk ami van és készült belőle Ferrero Rocher - ami nálam 10/10, már ami az összhatást illeti. Hasonlóságra meg sztm tök ua...kivéve, hogy nem ostyagömbben készült...az meg végülis már csak részletkérdés. ;) Több külföldi oldalról vegyítettem a receptet "sajáttá". 

Bence ajándéka pedig a http://bonbonoda.hu/ weboldal! (köszi-köszi-köszi) Mert szerinte is és a családom szerint is el kell különíteni a két oldalt (BalhÉtterem-Bonbonoda).  Amíg az oldal készül, addig itt posztolok. Addig is a Bonbonoda Facebook oldalán várok mindenkit sok szeretettel! :)


Hozzávalók (kb. 30 db)
10 dkg Hanuta (helyettesíthető más mogyorókrémmel töltött nápolyival)  
12 dkg pörkölt durvára darált mogyoró (töltelékbe, ízlés szerint)
5 dkg pörkölt durvára darált mogyoró (hempergetéshez, golyó méretétől függően) 
kb. 30 kisebb szem pörkölt mogyoró (egész szemű) a golyók közepébe (lidl-ből)
20 dkg szobahőmérsékletű nutella
15 dkg temperált tejcsokoládé a bevonáshoz

Előmelegített sütőben a mogyorókat kb. 8-10 perc alatt megpirítjuk. Majd egy konyharuha segítségével a héját ledörzsöljük. Félreteszünk kb. 30 kisebb szemet (érdemes többet is, mivel a gombócok száma attól függ, mekkora golyókat gyúrunk - ezt a kisebb szemű mogyorót a lidl-ből vettem.) 

Íme a hatalmas mogyorók!

A késes aprítóba beletesszük a pirított mogyoró többi részét. Átdaráljuk annyira, hogy szemcsés maradjon. Kb. 12 dkg-t beleöntünk egy tálba (ez lesz a töltelék) a hempergetéshez pedig félretesszük a maradékot. A nápolyit szintén átdaráljuk és hozzáöntjük a töltelékhez. 

A töltelékhez adjuk a szobahőmérsékletű nutellát, kézzel jól átgyúrjuk és ha kevésnek ítéljük a mogyorót vagy a nápolyit még módosíthatunk rajta ízlésünk szerint.  Folpackba csomagoljuk és hűtőbe tesszük 1 órára.


Mikor megdermedt diónyi nagyságú golyókat formázunk, melyek közepébe 1 szem pörkölt mogyorót teszünk. Ha nagyon felmelegedne a massza, tegyük vissza a hűtőbe.

Egyesével meghempergetjük a golyókat a félretett mogyoróban.

Az így elkészült golyókat 1 órára hűtőbe tesszük, hogy megkeményedjenek. Bár már így is fogyasztható. ;)
A tejcsokoládét vízgőz fölött megolvasztjuk és egy mártóvilla segítségével megmártogatjuk a gombócokat. (nekem alapból temperált csokoládém van, így nem tettem hozzá olajat) Egy rácsra téve hagyjuk lecsöpögni majd tegyük hűtőbe, hogy megdermedjen a csokoládé.

Miután megdermedt a csokoládé, csomagolható vagy fogyasztható. :)





További képek a Facebookon. :)

És árügyileg: 
10 dkg hanuta - 220,- (ázsia center - 250g 550,-Ft)
17 dkg mogyoró - 460,- /12 dkg óriási darabok nénitől piacról 360,-Ft - 5 dkg lild-ből 100,-Ft (akciósan)/
20 dkg nutella - 236,- (ázsia center - 5 kg 5900,-Ft - füles bödön :D)
15 dkg tejcsokoládé 150,- (belga tejcsokoládé pasztilla-bonbonokhoz használom)

Összesen: 1066,-Ft (lehet olcsóbban is kihozni kevésbé minőségi alapanyagokkal, de azt nem garantálom, hogy lesz ilyen finom)
A bolti 16 db-os kb. 1200,-Ft.

Család és pár ember tesztelte, bevált, sőt azt mondták jobb.
A nápolyi pár napot követően is ropogós maradt. :)

19 megjegyzés:

Tündérkonyha írta...

Emőke ez gyönyörű lett!! Nagyon tetszik a csomagolás! Írom a címem és ezt a dobozkát már viheted is a postára :D

Névtelen írta...

Remekül néz ki, de ez nem földimogyoró, hanem bokron termő.

Emoke írta...

Tündi: köszi :)

Névtelen: köszi, igazad van, javítom.

Petra írta...

Hűha! Ez szuper! Főleg az Emőke címke tetszik. :)
Boldog Új Évet kívánok!

Emoke írta...

Petra! köszi szépen! Buék!!!:)

tücsi írta...

Hát ez mennyei, így ahogyan van!!!
Szemem-szám csak néz és néz, de sajnos látom is, csak nem az én asztalomon!!!! Gyönyörű:):):)

Citromhab írta...

Hááát...kalapot le!!

Citromhab írta...

A fotókért külön is:-))

Emoke írta...

Tücsi: köszi szépen és üdv nálunk. :)

Citromhab: köszönöm!! ;) A fotózással kapcsolatban pedig "próbálok tanulni" :)

strawberry írta...

én csak annyit tudok mondani, hogy gyóóóóóóóóóóóóóó. kérem kapcsolja ki :DDDD

Barbi konyhája írta...

Ez nagyon szuper! A címke haláli! Nagyon belejöttél!!! :D Boldog Új Évet!

Emoke írta...

Strawberry: :DDD köszi! :D

Barbi: köszi szépen! :) BUÉK! :)

Unknown írta...

Ezt nagyon tuti :)

Emoke írta...

Vikvi: most láttam hogy írtál! Bocsi :D (fb-on jobban tudom követni az eseményeket :/) - nagyon finom!!! Nagyon bejött a családnak!!! :)

Sztm számt az alapanyagok minősége. :)

Névtelen írta...

Csak annyit fűznék hozzá,nagyon tetszik,szép meg biztos finom is,de a boltban 1200-ért nem 8 hanem 16-db-osat kapunk. :))
http://ajandek-kosar.hu/content/ferrero-rocher

Emoke írta...

Kedves Névtelen: igaz, igaz, nem szoktam boltban venni, nem néztem utána a forrásnak, elhittem amit mondott, majd jól leszúrom. Javítom... :) Bár én 30 db-ot csinálok ennyiből :) És tényleg finom. :)

inf3rno írta...

Nagyon tetszik a bonbon, bátyámnak lesz nem sokára névnapja, már rendeltem callebaut pasztillát, hamarosan megérkezik. Fix, hogy ez lesz az egyik, amit elkészítek neki! Köszönöm a receptet! :-)

inf3rno írta...

No elkészítettem, ár-érték arányban jobban megéri, mint a bolti, nem számoltam ki, de jóval olcsóbb.

Érdemes egy kicsit kevesebb nutellát használni hozzá, mert nagyon könnyen felenged a golyók formázása közben a kézmelegtől, és utána is vissza kell tenni hűtőbe jó ideig a golyókat, különben nem lehet felszúrni őket rendesen. Egyébként jó a recept, nagyon finom lett.

Emoke írta...

inf3erno: örülök, hogy ízlett! :) Igen azt írtam is, hogy ha felmelegedne vissza kell tenni a hűtőbe, bár lehet beírom a receptbe, hogy érdemes részletekben elővenni a masszát, mert azóta én már úgy csinálom) :)