2012. április 2., hétfő

Kinder tojás házilag + üreges csokitojás készítése

Szeretitek a kinder tojást? Engem igazából mindig is a "meglepetés" része érdekelt, gyorsan összeraktam a játékot és csak utána tértem át a csokoládé elfogyasztására. :)  Jelen esetben az aprócska "meglepetés" mellé a fehér csokoládéba öntöttem egy zacskó robbanós cukorkát, mert azt mi nagyon szeretjük.


Hozzávalók (6 db):
15 dkg tejcsokoládé
5 dkg fehér csokoládé
(mindkét esetben jó minőségű belga callebaut csokoládé, ez fontos)
1 zacskó robbanós cukorka (elhagyható)

Előkészítjük a polikarbonát formát. A tejcsokoládét megolvasztjuk és temperáljuk. (képes temperálás polikarbonát formában: itt található, képes beszámoló szilikonos formában: itt található).
 
 a kész csokoládéhüvelyek
A fehér csokoládét épp csak megolvasztjuk és amikor már lehűlt, de még folyós, kenhető állagú, beleöntjük a robbanós cukrot. Összekeverjük és félig félig megtöltjük a formát.

Egy ecset segítségével egyenletesen elkenjük a fehér csokoládét és visszatesszük a formát a hűtőbe kb. 20 percre, amíg megdermed a csokoládé.


Kifordítjuk a tojásokat a formából. Akár össze is ragaszthatjuk, vagy sztaniolpapírba is csomagolhatjuk. Ha ragasztjuk, akkor fogpiszkálóval vékonyan kenjük be a tojás szélét olvasztott csokoládéval és illesszük össze a két tojást. Tehetünk bele gumicukrot vagy bármi apróságot. :) És tegyük vissza a hűtőbe.


 
ÜREGES CSOKITOJÁS

Még télen láttam Farkas Vilmos blogjában, hogyan is kell egy egyszerű hobbiboltban is beszerezhető 250-450 forintos műanyag formából csokimikulást készíteni. Be is szereztem egy jó 10-12 cm-s duci mikulást, készítése azonban elmaradt, mert hóembereket gyártottam. :)) Aztán PralinéZsuzsinál is láttam, sőt kaptam tőle ajándékba is egy üreges szív formát. Tojás formából meg vettem nagyobbat és kisebbeket. /Még januárban vettem a nagyobbat 250 ft-ért (mikulással együtt) most 450 ft volt a kisebb tojás. :) Ez is drágult, nemcsak az igazi. ;)) (én amúgy az Árkádban vettem, hátul az interspar fölött található hobbiboltban, repülőt is láttam! :))


Előkészítjük a műanyag formát. A tejcsokoládét megolvasztjuk és temperáljuk. (képes temperálás polikarbonát formában: itt található, képes beszámoló szilikonos formában: itt található). Temperálás nélkül nem fogjuk tudni kiszedni a formából a csokit!!!
Ezt a formát is elő kell melegíteni (pl. hajszárítóval), de ne túl forróra. Majd a forma egyik felét töltsük majdnem tele csokoládéval.

Illesszük össze a formákat. Vegyük kezünkbe és forgassuk körbe-körbe, hogy a csokoládé szépen egyenletesen elterüljön. 
Ez jó pár percet vesz igénybe. Tehetjük hűtőbe is, de akkor minimum percenként forgassuk meg a formát. Addig hűtsük (kb fél óra - 1 óra) amíg a csokoládé el nem engedi a formát.  A képen ez jól látható.


Utána óvatosan nyissuk szét a formát.


Majd óvatosan emeljük ki a tojást. 
A formát nem érdemes elmosni, elég ha áttöröljük. Érdemes tehát beszaladni hobbiboltokba. :)

Húsvéti ajánlat: Gionetta hívott meg erre a "játékra". Igazából nem tudok sok mindent ajánlani húsvétra a répatortán, kalácson és a tojáslikőrös bonbonon kívűl, mert Anyukáméknál szoktunk sonkát-tojást...stb. enni. Tavaly írtam egy húsvéti ajánlót, abból is lehet szemezni. :) Tovább nem adom senkinek, mert úgy látom már szinte mindenki megkapta. :)

9 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

El vagyok képedve! Hogy Te miket nem csinálsz! otthon bajban lennék, ha lenne ilyen formám, mert egész nap gyárthatnám a Kinder tojásokat... :o)
Szuper!

Panna írta...

Hihi, engem is mindig a meglepetés érdekelt :) Volt, hogy a csokit nem is ettem meg! Ötletes a kinder tojás készítésed! ;)

Süne írta...

milyen jó ötlet.ezentúl a bonbonos csomagokat nem dobom el hanem haszonló üreges bombákat fogok velük készíteni. :D köszi az ötletet.

4Gyerek írta...

tegnap délben 2 óra után már csak 1 repülő maradt. a társa már itt van Brassóban.
amúgy az Árkádban még olcsóbb. ugyanazon tojásformáért az Üllői úton több pénz ugrik ki a pénztárcából.

Emoke írta...

Illéskrisz: köszi :D Én nálad szoktam ámuldozni. ;)

Panna: köszi szépen! :)

Süne: :D üreges bomba, jól hangzik. :D

4Gyerek: Jó nagy az a repülő.:D Azt hittem egy árban vannak, bár lehet, hogy két különböző bolt. De szezonon kívül a tojásforma is sokkal olcsóbb. :)

Cs. Judit írta...

Húúúúú... mint az igazi... de hol tudsz te robbanócukorkát venni, Azt hittem, időtlen-idők óta megszűnt...

Emoke írta...

Judit: köszönöm :) BP. Wesselényi utcánál van ilyen olcsó csokis-mosóporos-alkoholos bolt :) Ott lehet kapni 80 ft körül van egy zacskó. Többféle ízben kapható.:)

Hani írta...

Szia Emőke! Üdvözöllek itt is, már a NoSaltyn megcsodáltam az alkotásaidat!
Nálam van 3 gyerkőc, úgyhogy a Kinder tojásból enm elég soha:-)! Nagyon szupereket készítesz! Gratulálok!

Emoke írta...

Hani: én is üdvözöllek itt! :) Nagyon köszönöm, köszönjük. :)