2012. április 23., hétfő

Dulce de leche - karamellizált tejkrém

Bonbontölteléknek készült. De fel lehet használni süteményekhez is, akár. Igen finom. A vanília is jól mutat benne. Ebből az adagból 400 g dulce de leche krém lett.


Hozzávalók: 

3 tubus cukrozott sűrített tej 
(én ezt használtam: mizo, félzsíros, 170g)
1 rúd vanília kikapart magja



A sütőt előmelegítjük 200 fokra (gáz: 7-es fokozat). Egy kisebb jénaiba  belenyomjuk a 3 tubus sűrített tejet és a vanília kikapart magjait és összekeverjük. 



Vizet forralunk. A jénait beletesszük egy nagyobb tepsibe. Amikor felforrt a víz, a tepsibe öntünk annyi vizet, hogy a jénai feléig érjen, majd gyorsan lefedjük alufóliával. Betesszük a sütőbe.


Kb. 2 óra alatt lesz kész. 30 percenként átkeverjük, ha szükséges a vizet pótoljuk. 2 óra múlva szép arany barna színű krémünk lesz. Vegyük ki a jénai tálat a vízből és hagyjuk kihűlni.

itt már változott a színe

Amikor kihűlt kanalazzuk át a krémet egy zárható üvegbe. Hűtőben tárolva kb. 1 hónapig fogyasztható.


ötlet: Stahl.hu, egyik reggel épp ezt csinált a tv-ben, vanília nélkül. Nekem picit folyósabb lett, biztos függ attól is, hogy milyen sűrített tejet használunk.  update: ha kihűlés után nem találjuk elég sűrűnek, akkor tegyük még vissza a sütőbe.

7 megjegyzés:

Edina Németh-Joó írta...

Gyönyörű lett!
Attól is függ a sűrűség, hogy mennyi ideig sütöd/főzöd. Én a főzős technikával (befőttes üveg, alacsony láng) csináltam. 3 órát gőzöltem a krémet, és olyan pudingos sűrűségű lett...

Emoke írta...

Edina, köszi :)
Hát nemtom, olvasgattam össze-vissza, és akár főzős akár sütős technikát néztem nem minden esetben lett pudingszerűségű. Majd kipróbálom másik sűrített tejjel is, amúgy nekem ez így teljsen jó lesz a bonbonba :)

Roza írta...

Ez nagyon tetszik nekem és nagyon szeretem a karamelles krémeket:) El fogom készíteni:)

Jenny írta...

Ez itt spanyolorszagba nagy menő. A sűrűség nem annyira a tejtől függ mint az időtől amit fő.
Egy recept neked:
1 liter tej (nekem mindég félzsíros van)
250 g cukor
vanilia rúd vagy vanilia esenc (koncentráltabb fajta)
1 kiskanál nátrium-bikarbonát (én a piskota tésztákat is ezzel fújtatom citromlével oltva)
-ezeket egybe bele egy edenybe (ha van teflonos akkor jobb de ha nincs akkor pl lehet pár üveg golyót rakni az edénybe hogy ne ragadjon le olyan könnyen).Folytonosan kavargatni,mikor már kezd "piritottas" szine lenni,lejebb venni a tüzet és tovább kavargatni folytonosan. Kb 2 óra főzés után tenni 1 kanálnyit 1 tányérra és a lassan (nem túl lassan azért) folyik végig akkor kész. Levéve a tűzről kavargatva lehűteni-mire lehűl még sűrűbb lesz. Be csavaros üvegbe pár hónapig hűtőben eláll.
Tipp: Ha még sűrűbbre főzzük, kihűlésékor felkockázva lesz a karamella cukorka.

Emoke írta...

Jenny: köszönöm szépen!!! Én direkt ezt a sütős változatot készítettem, mert nem akartam főzőcskézni x órán keresztül. :/ De tény, hogy picit még hagyhattam volna a sütőben.
A tej hány százalékos?

Jenny írta...

1.5g/100ml tej,de azért ajánlom az egész tejet.Nehogy azt hidd,hogy én vacakolokk vele... túl sok időt és türelmet vesz igénybe (ami nekem nincs).
Itt egy másik recept mikrohullámsütőbe készíteni a youtubrol szedtem,link http://www.youtube.com/watch?v=8xnNrDZV6qo És itt az adagok fordítása: 1 mikróálló edény,1 bögre tejpor,1 bögre cukor, kávéskanál hegynyi nátrium-bikarbonát. Ezeket jól összekeverni és apránként hozzáönteni 2 és fél bögre vizet. A mikrosütőbe maximális potenciára tenni és 10 percenként kivenni, átkavarni,ezt 3-szor megismételni. Ha kéményebre akarod akkor még 1-2-szer 5 percekre berakni. Ha ugy gondolod hogy már elég akkor jöhet bele a vanilia esenc. Fagyasztóba 10-15 napig eláll.
Én nem próbáltam de ugy néz ki sikeres ez is.

Emoke írta...

köszönöm szépen!!! :)