2012. április 13., péntek

Trüffeles palacsintatorta

Életem legjobb palacsintatortája. Erről ennyit, nincs több mondandóm róla. :) Bence szerint pedig nem is palacsintatorta, hanem a hatlapos süti extrém tizennyolclapos változata. :) Hát lehet igaza van. :))


Hozzávalók:

Palacsinta: a már bevált vékony palacsinta recept duplázva, így lesz kb. 24 db


25 dkg finomliszt
4 nagy tojás
2 tasak vaníliáscukor
2 csipet só
50 dkg hideg tej
8 dkg olvasztott vaj (4 evőkanál)
pár csepp olaj a sütéshez

Tegyük egy keverőtálba a lisztet, tojást, vaníliás cukrot és a sót. Robotgép segítségével kezdjük el keverni, majd folyamatosan adjuk hozzá a tejet és végül az olvasztott vajat. Addig keverjük, míg sima palacsintatésztát nem kapunk. Takarjuk le, és hűtőszekrényben pihentessük 2 órán át.  A tészta akkor jó, ha állaga a főzőtejszín sűrűségéhez hasonlít. (Ha szükséges, kis tejjel higíthatjuk.) Majd süssük ki.

Amaretto-s csokoládéhab:

2,5 dl habtejszín
3 evőkanál kakaópor
3 evőkanál porcukor
2 evőkanál amaretto likőr

A habtejszínt előző este behűtjük!!! (12 órára) Másnap habbá verjük, hozzáadjuk a cukrot, kakaót és a likőrt, majd félretesszük.



Csokoládés ganache krém: 

2,5 dl habtejszín
20 dkg jó minőségű étcsokoládé (65%)
1 evőkanál méz
5 dkg vaj
A csokoládékrémhez közepes lángon felforraljuk a tejszínt egy vastag aljú lábasban. Lehúzzuk a tűzről, belekeverjük az apróra tördelt csokoládét, mézet és végül a vajat.

ELKÉSZÍTÉS: 1 réteg palacsinta, nagyon vékony ganache krém, nagyon vékony amaretto hab, majd ismét palacsinta, ganache krém, amaretto hab. Ezt addig folytatjuk míg van krém. :) Kb. 18-20 palacsintához elegendő. Mivel hajnali 3-kor készítettem, úgy döntöttem feladom, így ahogy a képen is látszódik a felétől már felváltva rétegeztem a krémet. :) Végül körbekenjük a maradék amaretto habbal (célszerű egy kis adagot félretenni a végére) és megszórjuk kakaóporral.


Pisztácia pasztás trüffel golyó:

A trüffelem receptje és elkészítése a nosalty oldalán található. Annyi különbséggel, hogy nem darált liofilizált ribizlibe lett forgatva a trüffel, hanem kakaóporba és a krémhez magához hozzá lett adva 2 tk pisztácia paszta, amitől igen marcipánízű csokit sikerült alkotni.(Pisztácia paszta a Food-Packnál kapható)


Na, ki kér egy falatot? :)

 ötlet: innen

19 megjegyzés:

Anazar írta...

Pompásan néz ki!!

Emoke írta...

köszönöm!!!:)

Bors and Pepper írta...

Örült jól néz ki! Hosszú "ö"-vel, persze :)

Emoke írta...

köszönöm! :D Nekem meg az epres curd-öd tetszik, az ötlet, hogy ha már van citrom, meg narancs...szóval jó! Kiwit szerettem volna készíteni, de nem mertem bevállalni. :)

Blogkonyha írta...

Őrölt jól néz ki!

Névtelen írta...

Micsoda ötlet! Nagyon szép lett!:)

Emoke írta...

Illéskrisz, Flóra: köszönöm szépen! :)

Süne írta...

nagyon jó ötlet kipróbálom majd csak én a házi csokilikőrömet teszem majd bele :D

Palacsintához én csak liszet vizet sót és pici olajat szoktam használni, remélem ígyis lesz hasonló az íze.

Turák Kinga írta...

ebből most egy szelet bőven elég lenne! :)
Nagyon guszta!

Konyhavirtuóz írta...

Én kérnék, de csak egy falatot lehet? :( Bár gondolom már annyi sincs belőle...

Unknown írta...

Nagyon finom lehetett, imádom a palacsinta tortát :)

Emoke írta...

Süne:óó házi csokilikőr!! szuper!! :) Igen finom ez a palacsinta, de tényleg. Én másképp csináltam eddig, de most már csak ezt a receptet használom.

Kinga: köszi :)

Konyhaviruóz: nincs :( Igazából családi banzájra vittem, mert mi alapból nem eszünk ennyit. :)

Vikvi: köszi, igen az volt. :) Én eddig lekvárosat-diósat ettem...de most ez a csúcs. :)

Kata írta...

Jól néz ki, kérek én is egy szelettel :D

Roza írta...

Nagyon ínycsiklandozó!:) El is mentem a receptedet:)

Emoke írta...

Kata: köszi, ment a szelet, virtuálisan. ;)

Roza: köszi, remélem ízleni fog. :)

katze írta...

tegnap nekiálltam....palacsintáztam,krémeztem,haboztam.egyszerűen...izé...sírva falatoztuk!orgazmikus!!!!!
az én szülinapos Mackómnak,már majdnem van egy olyan jó nője,mint Bencének!
<3 csókolom azt a dolgos kezed!

Emoke írta...

katze: :DDDDDD
Ennek nagyon örülök! :DDDD pusziiii

Névtelen írta...

Nekem is nagyon tetszik a recept! meg is fogom csinálni az apukámnak ajándékba! két kérdésem van: a kész tortát hűtőben kell tárolni ugye? És amaretto helyett mit lehetne bele rakni? esetleg mandulaaromát? nem szeretnék ezért venni egy egész üveg likőrt :) Köszi!

Emoke írta...

Kedves Névtelen: Nem szoktam aromát használni, így nem tudom azzal milyen lenne. Inkább nem tennék bele. :) És igen, természetesen hűtőben kell tárolni. üdv. Emőke