2011. március 10., csütörtök

Tőkehalfilé olaszosan

Avagy torkos csütörtök itthon... :( És én is csütörtököt mondok. Lassan mindenben. Mostanában kissé negatív vagyok, történhetne valami jó is végre az életemben.:) 

De addigis egyetek halat, mert én már lassan semmit nem ehetek...Újságban láttam. Ott szebben nézett ki, viszont itt meg finomabb. :) Minimális CH, update 1. :)


Hozzávalók:
4 szelet tőkehalfilé (kb. 15 dkg/db)
40 dkg koktélparadicsom
5 dkg magozott fekete olajbogyó
2 fej lilahagyma (én tettem bele 1 vöröset is)
3 gerezd fokhagyma
1 ek olívaolaj
4 ág kakuffű (nincs itthon - helyette bazsalikom)
2 ek vaj
2 ek citromlé
4 ek balzsamecet (ilyen sincs itthon :))
+ mozzarella

A halat megmossuk, szárazra töröljük, sózzuk, borsozzuk. A paradicsomokat az olajbogyókkal együtt félbevágjuk. A lilahagymát szeletekre, a fokhagymát apró darabokra vágjuk. 

Serpenyőben felforrósítjuk az olajat, beletesszük a halszeleteket és közepes lángon mindkét felüket 2-2 percig sütjük. A visszamaradt olajban felolvasztjuk a vajat. Beletesszük a hagymákat, kakukkfüvet, rövid ideig pároljuk.
Ezután beledobjuk a paradicsomot, olajbogyót. Sóval, borssal ízesítjük (szerintem már nincs szükség rá...) és meglocsoljuk a citromlével meg a balzsamecettel. 
Még 1-2 percre visszatesszük a serpenyőbe a halszeleteket és együtt sütjük a zöldségekkel. 

7 megjegyzés:

Kati írta...

Fincsi hal, jöhet vacsira, vagy mehetek én? :)

Mókus írta...

WÚÚÚÚÚÚÚÚ hát ez baromira tetszik, megcsinálom valamikor... (amint lesz nem 2000km-ről érkező paradicsom a piacon, meg veszek olajbogyit:) )

Emoke írta...

Kati: jöhetsz :) van még, másnak úgyis jobban szeretek főzni. ;) Szálkával találkoztam az imént és most csak nézzük egymást :D

Mókus: :)))) szerintem érdemes kicsit jobban fűszerezni, de ugye ízlések és pofonok..nekem kellett rá pl sajt :)

Panna írta...

Ez nagyon jól néz ki! Nem tudom az újságban milyen lehetett, de így is nagyon kívánatos!
Ne légy bánatos! A sok rossz után jó következik! Meglátod! Legyen szebb napod!

Bianka írta...

Nagyon tuti, finom lehet

Beastie írta...

bringát kéne nyerned, nem ? :)

Emoke írta...

Panna: az újságban úgyis photoshop-os, szóval mindegy is :D
Persze majd jön vmi jó :D

Beastie: na a bringanyerés az naív próbálkozás volt a részemről, persze köszönöm a közreműködést :) (bár ha kizárná a sok csalót a zedbike, akkor lenne esély és boldogságosság csak hát késve tették fel a szabályzatot. :(:(