2011. március 14., hétfő

Gyilkos bonbon

Vagyis Amaretto likőrös meggyzselés bonbon... :) 

És igen, Bencétől kicsit korábban, de megkaptam a formát (ezt is, meg a teáskészleteset is...sztm több névnapi ajándékot idén már nem is kapok. :D)


Voltunk Aldiban, így vettünk pár tábla fehércsokit (asszem 150,-ft/tábla). 1 táblára - 100 g - volt szükség a 12 db bonbonhoz.

Felolvasztjuk a csokoládét gőz fölött vagy ilyen géppel, mint amilyen nekem is van és ecset segítségével jó alaposan kikenjük a formát. (észrevétel: ez a csoki nem tapadt úgy a forma falára, ezért 2x kentem ki)
Betesszük kb. 10-15 percre a mélyhűtőbe.

Ki volt a gyilkos?

A zselé hasonló módon készült, mint a Narancszselés dinoszaurusz, annyi különbséggel, hogy narancslé helyett meggybefőtt levét használtuk és előkerült a spájzból egy kis alkohol is.

Kb. 1,5 dl meggylébe beleöntjük az amaretto likőrt és 2 lapos evőkanál horváthrozi zselatinnal felforraljuk. Még a dermedési állapot előtt a formákat 3/4-ig megtöltjük és visszatesszük a mélyhűtőbe. 
Amint megdermedt, lezárjuk a bonbonok tetejét a maradék csokoládéval. Visszatesszük még a mélyhűtőbe és kb. 15-20 perc múlva kész is a bonbon. :)
 Már jön is az orvos!

10 megjegyzés:

Gesztenye receptjei írta...

Egyszerűen zseniális:-))
Jó a lidl fehér csoki, jól lehet vele dolgozni?

Emoke írta...

Köszi! :) Játszottam kicsit a fényekkel is :D Aldis a fehér csoki. Lidl-ben drágább. ;) Pont azt beszéltük Bencével, hogy a drága csokicseppeket sütibe sütni jó...ez meg ebbe. Ugyanis nem olvad azonnal a kézben, a kardot is anélkül bele tudtam szúrni hogy szétroppant volna a burok...és tényleg csak annyi, hogy nem tapadt úgy fel a falra, de azon meg lehet segíteni. Szóval elégedett vagyok. (Bence fel is lelkesedett és most kipróbálja a 100 ft-os szintén aldis étcsokit, majd arról is beszámolok) :)

Emoke írta...

Szóval ez nem roppanós csoki...ha ez számít valamit. (De nemtom, én még olyan bolti bonbont nem ettem ami roppanós lett volna...legalábbis nem rémlik):)

Túry Amália írta...

Emőke csodásak! Látom meglett ez a forma ;) Várunk sok szép emberkés bonbont még! :)
Gesztenye én lidl fehércsokit is használok néha meg ami igazán finom az a milka fehércsokija.

Emoke írta...

Colors in the Kitchen: köszi! Lesz még emberkés, mert nagyon tetszik!! :))

Praliné Zsuzsi írta...

Jó lehetett a meggy meg az Amaretto együtt, én nyáron fagyiban kombináltam. Vicces, nálam is bonbon(sün)-gyilkolás volt :)

Panna írta...

Wow, micsoda klassz bonbon forma! Örülök, hogy megkaptad!

Emoke írta...

Erinacea: megnéztem a sünkiket!! nagyon tetszett! :) Fagyi meg jó ötlet!! :)

Panna: Köszi szépen! Én is örülök nagyon. :)

Bianka írta...

Nagyon aranyosak

Kati írta...

Ötletes formák,és még forgatókönyvet is készítettél a képekhez.