2011. március 29., kedd

Fotósátor házilag - IKEA az én barátom ;)

Avagy, hogyan kell spórolni több tízezreket... :))))

Az ötlet nem tőlem ered, hanem innen. És mivel nálunk nincs fény, szenvedtem sokat a fotózással, így gondoltam én is összedobok egy kisebb műtermet. :) A mama alkot. :))))) /sört iszik/



Hozzávalók:

- IKEA Jäll szennyestartó - klikk ide 795,-Ft

- takarékoskodjunk az égővel is  SPARSAM energia takarékos izzó - ilyen 20 W - darabja 895,- (DE!! ez nem jó a lámpába!!! Szóval olyat vegyetek aminek a foglalata kicsi és a lámpátokba való :D)

- kell lámpa - de akinek van, az szerencsés - Kvart fali csiptetős spotlámpa - ilyen - darabja 1.290,- (2 db kellett, 1 volt itthon - 2 oldalról, 1 felülről világít :)

- kell papír, ami végtelenít - na most vettem az ikeában rajzlapot - jelenleg az van a sátorban (törtfehér, asszem 10m és 995,-Ft - nem találtam a honlapon) - viszont sztm ez nem annyira jó, mert nem elég merev.
így vettem egy ilyet. 136 cm  és minimum 1 m-t kell venni - ez volt 1.150,-Ft (de ez baromi sok, jó lesz másra is)

- mivel most drót nincs itthon, a macska játékát nem szedem szét, így végre tudom hasznosítani a stahl judit könyveimet is. :P

- a 2 db ruhacsipesszel meg a papírt fogtam oda...szóval áll a sátor! És kész is! Lehet alkotni...

Összesen: 6.315,- Ft, ha jól számoltam (a rajzlapot nem vettem bele)


Poén: állok a lámpáknál az ikeában, tanakodom :)) kezemben szennyestartó...erre jön egy srác vagy három szennyestartóval a kezében és megáll lámpáknál. Abban reménykedem, hogy háátha ő is fotósátort készít, és segít eldönteni melyik lámpát vegyem, így megkérdezem: "Te is fotósátrat készítesz?" - Rámnéz, végignéz, szennyestartót, a nagy kartonlapomat, ami alig kisebb nálam :P majd röhögve: "neeeeem, tényleg szennyestartót kell vennem" :D:D:D Na pá, veled sem megyek semmire :)

 Na és akkor jöjjenek a képek!!! Nem vacakoltunk sokat, tessék...lássék...













Bencém meg pár képet átalakított gyorsan, azok ilyenek lettek:






Elégedett vagyok, megérdemeltem a sört. :)))

Ja és amivel fotóztam:
A szuper gépem helyett:

14 megjegyzés:

Zsuzsanna írta...

Sehol egy 1,5%-os tej? :P Amúgy ezt nagyon frankón összehoztátok! :O

Unknown írta...

Fantasztikus! :)
De nem lennék magam, ha nem kötnék bele: a művirágról fényképezés előtt illik levenni a termékazonosítót! :)
Amúgy nagyon nagy ötlet, lehet, hogy nekem is mennem kell az Ikeába! :)

Panna írta...

Nagyon klassz képeket sikerült alkotnotok! Nekem is sokszor gondom van a fényviszonyokkal... Lehet nem ártana egy fotósátor?

Emoke írta...

Csak azért nincs 1,5 %-os tej a képen, mert én 2,8-at iszom csakis :P

Kovi: Azért hagytam rajta, hogy rákeressetek az ikea.hu-n kapható-e a művirág :D Amúgy az ananászon is rajta van a cetli. :P Az Örsön lévő ikeában még kapható volt a szennyestartó :D:D

Tökre örülök, hogy tetszik!! Szóval hajrá! :) Egyszerű és tényleg olcsó :)

Emoke írta...

Panna: :)))) Itt csak délelőtt van fény, de mint látod a szuperebb gépemmel mondjuk sose tudtam fotózni, mert mindig kiírta, hogy kell neki a vaku. Most már nem írja ki, szóval végre tudok azzal is alkotni. :D

Beastie írta...

ja, hajnal 6-kor fotózni a konyhában nem egyszerű :) de a fotósátor nem férne már el sehol...... de gratula az ötletességért és a megvalósításért

Emoke írta...

Beastie: Köszönöm! :) Helyhiány nálunk is van, meg egy felesleges kék színű szennyestartónk is :D (igaz, elfoglalja most az asztalt, de szerencsére pikk-pakk összecsukható és elrakható)

Erika írta...

De jó fej vagy!:) (sörivó anyuka kép...)
köszi, hogy megosztottad az ötletet!

Bianka írta...

Nagyon ötletes :)

Emoke írta...

Erika: :))) köszi /még nem anyuka ;)/

Bianka: kösssz :D

Kreatív konyha írta...

Véletlenül cseppentem ide, viszont maradok olvasód, nagyon tetszett a bejegyzés és a fotósátor is! és az a kis fricska, a Stahl könyvekkel :) :)

Emoke írta...

Mónika: üdv nálunk! :)

Katka írta...

Nekem a fotózásnál a szürke háttér jelent gondot. A pisztoly hátterét hogyan alakítottátok fehérre?

Emoke írta...

Ezt Bence alakította át Photoshop-ban - auto tone funkcióval.
De azóta megtaláltam a fényképező gépen a fehéregyensúly beállítást és mivel nem fényáradtban úszik a lakás, így csak annyi az utómunkálat hogy picit világosítok a képen.