2011. március 30., szerda

Mozart gömb - bonbon

Hétvégén készült, első temperálásom polikarbonát formában. A képet már láttátok, de itt van hozzá a töltelék, ami egy egyszerű mozart-utánzat, amit már korábban is készítettem, mártogatós verzióban. (itt)
A tapasztalatokat a polikarbonát formával kapcsolatban leírtam ide.
A temperálásról pedig bővebben itt olvashattok, érdemes elolvasni.

Ott a Bence! 

Mivel ugye próbálkozás volt,  írom a szokásos mennyiségeket...aki bonbonozik úgyis felhasználja a maradékot. :)

Kb. 10-15 dkg jó minőségű csokoládé
Kb. 5-10 dkg marcipán (lidl)
és nugát (ázsia bt-s nugát)

A csokoládét felolvasztjuk és temperáljuk és beleöntjük a formába. Pár perc múlva a formát fejjel lefelé fordítjuk és kiöntjük a felesleges csokoládét. Ezzel elkészítettük a csokoládéhüvelyt. A formát betesszük a hűtőbe, hogy megdermedjen. 
Egy kis golyó nugátot körbefonunk marcipánnal és beletesszük a formába, majd eligazítgatjuk. 
A bonbonok tetejét lezárjuk az újratemperált csokoládéval és a hűtőbe tesszük, hogy jól megdermedjen. (kb fél óra)
Ha jól temperáltad a csokoládét a csokoládé el fog válni a formától és szépen kipotyog a formából. Ez még nekem sem megy tökéletesen, kicsit oda kellett csapnom a formát, de igyekszem. :) 

10 megjegyzés:

Praliné Zsuzsi írta...

Volt szívetek félbevágni??? :)

Bianka írta...

Hát ez a Vence :))))

Emoke írta...

Erinacea: volt :D

Bianka: ezentúl Vence lesz a Bence (tudom mellényomtál :D)

Panna írta...

Tényleg, majdnem el is felejtettem, hogy nem tudtuk meg milyen krém van a bonbonban. Na most megoldódott ez a rejtély is :-))) Ennyi finom bonbon... én is akarok!

Ditta tortái írta...

Hú de nagyon jó,a fotó szenzációs!:-)

Kati írta...

Ez nagyon finom lehet, már kezdem megkívánni a bonbon készítést.

Gabi, a tortatanonc írta...

Hűha, nagyon szép fényes a bonbon! ...és ez a fotó, (bocs, de nem tudok találóbb szót) király!!!

videkek írta...

Csoki forever, es nagyon tetszik a paros blogotok, ugyhogy egy jatek kereteben kuldenek nektek "egy jo szot":
(http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html)

Vianne írta...

Gyönyörűséges!!!
Kár hogy az első próbálkozásomról nincs fotóm, hát nem ilyen lett:))
Nagyon ügyi vagy!!

Emoke írta...

Panna és Kati: én nagyon szeretem készíteni :) Szóval csak ajánlani tudom!

Ditta: köszönöm! :) Azóta nem is mertem újabb bonbont készíteni a polikarbonát formában :D:D (majd talán hétvégén)

Gabi: :D:D jaja király lett ;)

Vidékek: igen jól mondod, csoki forever!! Köszönöm az "egy jó szót" :)

Vianne: Köszönöm! :) Én még mindig nem hiszem el, hogy ilyenre sikerült :D Viszont halkan jegyzem meg, hogy szerintem ezerszer szebbek ebben a formában a bonbonok (ha sikerül). :)