2011. december 14., szerda

Legényfogó (lekváros linzer)

A legfinomabb linzerkarika, amit eddig valaha is ettem az életben. :) Zsírral készül, nagymamám receptje! :) /Anyukám időközben annyit módosított, ha nem elég nagy a tojás, akkor mehet bele pici tejföl, de az alapreceptben nincs. Helyesírási hibákért elnézést kérek./ Másnapra megpuhul és eteti magát.

Ott van: Édesanyukáé/finom!
(mindjárt sírok, hiányzik ám a nagymama)

Visszatérve: legényfogó. Ezzel megfogtam volna Bencét, ugyanis ő még ilyen finomat sose evett. Iszonyat jól tud ez esni. És ő aztán tényleg megmondja, ha valami rossz.. (pl neki a low carb verzió nem ízlett - a mastermix miatt :/) Tesóm gyerekei pedig a fél adagot simán betermelik... :)


Hozzávalók
(kb 1 kg-nyi lesz belőle, ha belekvározzuk,
ezért én, ha nem a nagycsaládnak készítek, akkor a lenti mennyiséget felezni szoktam!)

50 dkg liszt
1 cs sütőpor
20 dkg zsír
25 dkg porcukor
/elég bele 20 dkg is/
2 nagyobb tojás
1 csomag vaníliás cukor
1-2 evőkanál tejföl
(az alapreceptben nincs tejföl, de ha kisebb a tojás, tegyünk hozzá tejfölt, attól összeáll a tészta)
(2-3 ek. kakaó - ha kakaósat is szeretnénk készíteni)

A lisztet, sütőport, zsírt, porcukrot, tojást, vaníliás cukrot (tejfölt) jól összegyúrjuk.


Ha szeretnénk kakaósat készíteni, vegyük ketté a tésztát és az egyik felébe gyúrjunk 2-3 evőkanál kakaóport. Csomagoljuk folpackba és tegyük be a hűtőbe fél órára.

(fél adag lemérve)

Lisztezett felületen - több részletben - fél ujjnyi vastagságúra nyújtjuk, kiszaggatjuk, zsírozott (vagy zsírpapírozott) tepsiben 180 fokon kb. 8-10 perc alatt megsütjük. (épp csak színe legyen a fehér tészta aljának) 


Tipp: ha kakaósat is készítünk, a tepsibe tegyünk mindkét színből, mert a kakaósan nem látjuk, mikor készül el

Még melegen meghintjük porcukorral (elhagyható) és tetszőleges lekvárral a formákat összeragasztjuk. (lehet variálni, sötétet-világosat..stb)



LOW CARB VERZIÓ (kb. 30 db)



Hozzávalók

15 dkg liszt
10 dkg master mix liszt
fél cs. sütőpor
10 dkg zsír
8 dkg őrölt xilit
1 tojás
1 van cukor
2-3 evőkanál tejföl

A hozzávalókat kézzel összegyúrjuk. A tejfölt utólag tegyük hozzá, kanalanként.
 (A master mix több folyadékot vesz fel, ezért szükséges a tejföl.)
Ha szeretnénk kakaósat, akkor vegyük ketté a tésztát és az egyik felébe tegyünk  1-2 ek kakaóport.
Tegyük folpackba és a hűtőben pihentessük fél órát.
Lisztezett felületen - több részletben - fél ujjnyi vastagságúra nyújtjuk, kiszaggatjuk, zsírozott (vagy zsírpapírozott) tepsiben 180 fokon kb. 8-10 perc alatt megsütjük.
(épp csak színe legyen a fehér tészta aljának)
Low carb lekvárral összragasztjuk.

23 megjegyzés:

Tücsök Bogár írta...

Annyira szeretem, amikor felkerül 1-1 ilyen megsárgult régi receptes füzetlap. Minden sora, betűje, helyesírási hibája aranyat ér. Nekem is megvan a mamámé. Mit nem adnék, ha még egyszer megfoghatnám, a nagyanyám remegő kezét, hogy úgy köszönjem meg neki azt a sok sok finomságot amiket ránk hagyott.

Emoke írta...

:(( nah, most már akkor tényleg sírok...amúgysem vagyok toppon. :( Ezt a füzetet imádom böngészni. :) Esik darabokra...Anyukám rohamot kap, ha túrkálok benne, tegyek vissza mindent a helyére (amúgy tényleg tudja mi hol van benne :D) és évek óta ígérgeti, hogy átírja és hozzá írja a titkokat. Háááát....sztm ebből nem lesz semmi. :D

Erika írta...

Nekem is van egy ilyen szakácskönyvem, és ezt a zsírral sütött linzert sütöm minden karácsonykor! az egyik nagy kedvencem!:)))

Roza írta...

Jól van, akkor sírjunk... Mit nem tesz egy régi recept...
A süti nagyon finom, már én is régen készítettem.

Éva írta...

Nagyon guszta finom linzer lehet! Olyan aranyos kiszúróid vannak!

Petra írta...

Már mentem is! A nagyi receptje a tökély! Köszi. :)

Praliné Zsuzsi írta...

Az anyukám linzere is zsírral készül, sokkal finomabb, mint a vajas!!! Meg vhogy jobban kezelhető a tészta. Érdemes még idejében begépelni a kézzel írt recepteskönyvet, mielőtt végleg szétesik. Én két éve rászántam magam, és begépeltem anyáét, amibe a dédmamám is írt még - szülinapi ajándékba. Meg már nekem is van egy bekötött példányom, szeretném majd egyszer a lányomra hagyni (bár ha fiú lesz, akkor is megkapja, tessék megtanulni sütni :D)

Panna írta...

Jé, nálunk is hasonló írása volt a mamának :D Jaj, nekem is hiányzik a mama, de ne sírjunk, jó?
Amúgy a mi receptünk is nagyon hasonló, de zsír helyett nálunk margarinnal készül és ilyen szép kiszúrónk sincs :((

Ágibági írta...

A szénhidrátcsökkentett változatba nem kell sütőpor?

Emoke írta...

Ágibági: de kell, javítom!!

Ágibági írta...

Köszi! Ha már összegyúrtam, utólag tegyem bele, jó lesz úgy is? :)

Emoke írta...

persze :)

Ágibági írta...

Köszi, sikerült, már meg is sült az első adag. :)

Emoke írta...

:) örülk és remélem ízlik is (mégha széndhidrátcsökkentett is :))

Ágibági írta...

Jelentem, így 11 óra után teszteltem... :) Nagyon fincsi lett! Köszönöm a receptet!!!

Emoke írta...

:)))) szuper!!! ;) Egészségedre!

Timeus írta...

Köszönöm ezt a receptet, már a második nagy adag készült el. Egy álom a tészta, megédesíti a karácsonyt. Apa elől el kellett rejteni,mert megette volna az egészet:o) És 10 hónapos csöpp lányom is imádja.
Áldott,Békés Ünnepeket! Timi Budapestről

Emoke írta...

Timi: nagyon örülök, hogy ennyire ízlik!!! :) Nálunk is nagy-nagy kedvenc!! Kellemes Ünnepeket kívánunk mi is!! :)

Szofi írta...

Emőke drága, ma készülök ezt a csodalinzert megsütni :)

Emoke írta...

Szofi, jááj küldjél belőle, ha elkészült!!! :)))

bokati57 írta...

A mi receptünkben a porcukor helyett kristálycukor van. Még finomabb!

Emoke írta...

Szia! Attól sajna nem lehet finomabb, csak ropogósabb. Mi úgy nem szeretjük. E.

BirgánAndi írta...

Így 10 év után is a legfinibb linzer recept