2012. április 30., hétfő

Cukormentes házi nugát

A nugát nehezen beszerezhető, baromi drága, viszont igen jó kis bonbontöltelék. Ezért gondoltam megpróbálom elkészíteni magam. Bár én nem szeretem, igaz ez pont magamnak készült. ;) A nugátről bővebben ITT.

Ez xukor/xilit-es update verzió lett. Nem lett tökéletesen selymes, sima, mivel nincs hengerszékem se kávédarálóm. De célnak tökéletes és a tesztelőm szerint nugát íze van! :)


Hozzávalók:

5 dkg mogyoró (egész szemű)
5 dkg xukor  porxukorrá darálva
(vagy porcukor)
5 dkg ritter diétás tejcsokoládé 
(vagy jobb minőségű tejcsokoládé)

Előmelegített sütőben a mogyorókat kb. 8-10 perc alatt megpirítjuk. Majd egy konyharuha segítségével a héját ledörzsöljük. Beletesszük a késes aprítóba. Átdaráljuk annyira, hogy szemcsés maradjon. Hozzáadjuk a porxukrot és ismét átdaráljuk. Végül az olvasztott csokoládét és addig daráljuk, még krémes, masszaszerű nem nem lesz. Ez idő...nekem most az nem volt. :)



Ha hűtőbe tesszük, meg is dermed és formázható.




u.i.: következő próbálkozás a mandulanugát!

ötlet: Nagy csokolédékönyv

4 megjegyzés:

Unknown írta...

Nagyon szuper, én is készítem házilag, csak én dupla mennyiségű csokit használok :)

Emoke írta...

Vikvi: minden dupla vagy csak a csoki?

Unknown írta...

Csak a csoki dupla, és egy pici tejszínnel megolvasztom a cukrot és úgy dolgozom össze az egészet .

Névtelen írta...

Hi therе grеat blοg! Does гunning а blοg such
as thiѕ require a mаssive аmount wοrk?

Ι've very little expertise in programming however I was hoping to start my own blog soon. Anyway, if you have any suggestions or techniques for new blog owners please share. I know this is off subject nevertheless I simply had to ask. Cheers!

Here is my web-site :: mouse click the up coming internet site