2012. január 9., hétfő

Eszterházy bonbon

...vagyis inkább Eszterházy praliné. Mint tudjuk, az Eszterházy torta a kedvenc tortám. Már régóta motoszkált a fejemben, hogy lehetne bonbon formájában létrehozni. Úgy gondolom nagyon jól sikerült. :)




                                

Hozzávalók (21 db)
14x14 cm-es sütőkeret használatával

Diókrém*:
15 dkg dió
3 ek kristálycukor
3 ek tejszín (20 %)
fél tk vaj

Fehér csokoládé krém (ganache):
40 g tejszín (20 %)
15 dkg fehér csokoládé
fél rúd vanília kikapart magjai
1 tk konyak (vagy rum)

Bevonáshoz:
20 dkg fehér csokoládé

Díszítéshez:
3-5 dkg étcsokoládé

1. Egy teflon serpenyőben pirítsuk át a megtört dióbelet, távolítsuk el a héját, majd daráljuk le. A ledarált diót tegyük vissza a serpenyőbe és a cukorral együtt pár percig pirítsuk. Ennyi idő alatt a cukor megolvad és nem fog ropogni a fogunk alatt. Adjuk hozzá a tejszínt, végül a vajat. Keverjük jól össze.

2. Az így elkészült masszát tegyük egy 14x14 cm-es sütőkeretbe, vagy ehhez hasonló tálkába és oszlassuk el egyenletesen. A felesleges zsíradékot egy papírtörlővel itassuk fel.
3. Készítsük el a fehércsokoládés krémet. A tejszínt épp csak forraljuk fel. Vegyük le a tűzről, adjuk hozzá a csokoládét és keverjük el. (Ha nem olvadna fel azonnal, egy picit visszatehetjük melegedni). Adjuk hozzá a vanílía rúd kikapart magjait és a konyakot.  Öntsük az egészet a dióréteg tetejére. Amint kihült, tegyük a hűtőbe 1 éjszakára. (nálam 2 éjszakát állt, mert túl elfoglalt voltam)

4. Egy éles késsel vágjuk körbe a keretet.  A felesleges zsíradékot ismét itassuk fel egy papírtörlővel.

5. Vágjuk fel 3x7 db téglatestre

6. Vízgőz fölött olvasszunk fel 20 dkg fehér csokoládét. Mártóvilla segítségével mártogassuk meg egyenként a szeleteket és hagyjuk lecsöpögni a felesleges csokoládét.

7. Olvasszunk fel az étcsokoládét, tegyük egy zacskóba, vágjuk ki az egyik sarkát és csíkozzuk be a bonbont/pralinét, lehetőleg "Eszterházy formájúra". Tegyük vissza a hűtőbe és amint megdermedt fogyaszthatjuk. :))

update: módosítottam a csíkozást. A fehércsoki ne legyen hideg, mert akkor megdermed rajta az étcsoki, szinte azonnal!

*A diókrém ötletéért köszönet Szalai Ágnesnek, az update csoportból - "Serpenyőben picit átmelegítem a még "egész" diót, hogy a héját majd könnyebben el tudjam távolítani. Szóval a héját leszedem :), be a darálóba, finom porrá őrölöm, vissza a serpenyőbe ízlés szerint pici sóval, édesítővel. Összemelegítem kicsit, majd felöntöm némi főzőtejszínnel. Ezzel kevergetem 3-4 percig, majd pici vajdarabokat teszek bele, megvárom, még massza állagú lesz, és kész! Hűvös,száraz helyen tároljátok... Ragacsos, kenhető :)"

11 megjegyzés:

Kriszta írta...

Hú,de szépek! Nagyon jó ötlet!

Petra írta...

Itt is megcsodáltam, mert nagyon érdekeltek a fázisai is. Nagyon ügyes vagy! :)

Éva írta...

Csodálatosan guszta lett! Nagyon finom lehet, de szívesen megkóstolnám!

Turák Kinga írta...

mmmmmmmmmmmmm........de kapnék be belőle!!! ehhez aztán kerítek egy normális formát és nem cseszem el!!!

Kreatív konyha írta...

Csodásak lettek!

Emoke írta...

Kriszta: köszönöm! és egyszerű is (igaz én nem szeretek mártogatni :D)

Petra: nagyon köszönöm! :)

Éva: köszi! nagyon finom, tényleg ajánlom! :)

Kinga: sziaaa!!! :) de ehhez nem kell forma :DD (csak vmi négyszögletes tál)

Emoke írta...

Kreatív konyha: köszönöm szépen! :)

Turák Kinga írta...

tudom, de a múltkorit is elnagyoltam, macisat! Tudod...

Ami írta...

WOW!
Na ebből rendelek vagy 100-at :)))
viszem a receptet!

marisz57 írta...

Hű, ez nagyon szuper!Kinézetre is, meg a benne lévő finomságok!
Csak finom lehet!

Szalai Ági írta...

Jajj, még most látom, hogy az én nevem is szerepel alul.. :) De aranyos vagy, köszönöm! Én csak csodálom a munkáid!:) Esetleg házi fehércsoki receptet nem szeretnél "kitalálni"?:) annyi felé kerestem már,és ugye én nem eszek cukrosat, így fehércsokit sem, pedig az volt a kedvencem.. :( és csak ilyen puha állagút készítettem,amit találtam a neten... igazi kakaóvajból szeretnék:) édesítővel/xilittel/steviával,mindegy.. az Upd. túl drága hozzám mérten.. :D