2010. december 17., péntek

"After eight" házilag

update:  újrafotózva, újrakészítve..kicsit máshogy. A töltelék: fondant* + borsmenta kivonat**
(csak mert kicsit jobban utána olvastam a wikipedián...és bizony ez sem rossz és kicsit gyorsabb is. :) 

*fondant: folyósabb fajta, amelyet mignonok bevonásához is használnak.  Desszertmesternél vettem.
**borsmenta kivonat (pure peppermint extract) Culinaris


Próbaverzió volt, mert kíváncsiak voltunk, hogy ebben a mini táblás polikarbonát formában (jobb oldali) lehet-e töltött csokit készíteni. És lehet. :)

A csokoládét megolvasztom és temperálom. A fondantot épp csak megolvasztottam, hogy folyósabb legyen. 1 evőkanál fondanthoz 1 tk borsmenta kivonatot tettem. A megdermedt csokihüvelybe töltöttem. A csokoládét újratemperáltam és lezártam a táblás csokit. Tökéletes. :)

update ismét: Még tökéletesebb, többet is készítettem, és tettem a 2,5 evőkanál fondanthoz 1 tk habtejszínt, ettől folyós maradt a krém, de talpazható. Juhúú!! :))



------------------o----------------------o------------------o-------------------
A RÉGI POSZT, bonbonozásom kezdetén:)
/manapság teljesen másképp készítem a bonbonjaimat, de fent hagyom ezt a régi posztot, mert ez is én voltam/



Hozzávalók:
2 evőkanál sűrített tej, kb. 10-15 dkg porcukor, 1/4 teáskanál borsmenta kivonat, 1/4 teáskanál vanilia kivonat és kb 1 evőkanál szobahőmérsékletű vaj. Ezeket jól összekeverem egy kanál segítségével. 

Vízgőz felett megolvasztottam a csokoládét és kikentem egy ecset segítségével a formát. 
Betettem a hűtőbe kb 10 percre.
A mentás keveréket nyomózsákba tettem és a bonbonforma 3/4-éig megtöltögettem. Visszatettem 1 órára a hűtőbe, majd lezártam a bonbonokat a maradék olvasztott csokival.


update: kb. 10 dkg jó minőségű csokoládé (58 %) az olvasztáshoz - bevonáshoz
kivonatok: Culinarisban kapható

9 megjegyzés:

Névtelen írta...

De mitű csillog?

Ancsi

Bianka írta...

IMÁDOM

Unknown írta...

Ezt én is kipróbálnám, mert detto imádom a mentolos csokikat (is). :)
Mennyi csokit és milyet használtál fel ehhez?
Puuusz és ügyi vagy!!!!

Névtelen írta...

és mitű ilyen finom? :)

Ancsi

Gesztenye receptjei írta...

Húúú, de nagyon szép lett!
Erre én nem pályázom, meghagyom a többieknek, mert a mentolt nem szeretem.
Nagyon ügyesek vagytok:-)))
Megjött a "gép"?

Emőke írta...

Ancsi - örülök, hogy ízlett. :)
Nati - neked megüzentem és köszi :)
Bianka - imádom én is :)
Gesztenye - igeeeen, itt a gép!!! nagyon köszi:)))

Turák Kinga írta...

a sűrített tej cukrozott v sima?

Emoke írta...

van sima? ez sajna cukrozott és töméény nagyon. és igazából ha elkészíted kóstolgasd folyamatosan, mert nem tudtam pontosan leírni a mennyiséget, mert nehéz eltalálni a megfelelő ízt. De ha sikerül kurvajó :D

Turák Kinga írta...

hát még anno vettem az aldiban - azt hiszem ott - kondensmilch néven és abban nincs cukor, azt hiszem. De most nem láttam!
viszont a tescoban is láttam sűrített tejet (kis világos barna), amit kávéba szánnak, de arra már nem emlékszem, h milyen volt...