2011. március 13., vasárnap

Céklás-kecskesajtos rizottó

Családi banzájra készült. Egyik nővérem kért meg, hogy ilyet készítsek. Örültem a felkérésnek. :)

De bevallom nem rizottó rizs, nem találtam ilyen rizst seholse, na meg nekem azt úgyse lehet, szóval barnarizsből készült és picit ropogós is maradt. Én mondjuk így szeretem. Hiába főztem 1 órán keresztül.  Ezért kaptam a családtól hideget-meleget. :) Meg nyilván szokatlan összeállítás volt nekik.
Azért érdekes mód elfogyott a fél kg cucc.  :)

Ami meg a fotót illeti. Hát igen. Anyukáméknál a nappaliban semmilyen fényforrásra, sem vakura nem volt szükség (ami amúgyse jó), nemúgy mint itt, ahol most lakunk. :( Szóval a képpel elégedett vagyok.

Hozzávalók:
50 dkg cékla
50 dkg rizottó rizs
1 ek olíva olaj
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma (ez most kimaradt, mert van olyan nálunk, aki nem bírja)
1,5 l húsleves alaplé (ezért a só már nem hiányzott)
bors
10 dkg natúr kecskesajt, díszítéshez fűszerezett kecskesajt
15 dkg pirított bacon
ruccola

A céklát alaposan megmossuk és kb 1 óra alatt puhára főzzük. (cékla nagyságától függ, ezek kicsik voltak). 1 fél céklát félreteszünk díszítéshez, ha szeretnénk. Egy másik fazékban pedig oldjuk fel a húsleves kockákat másfél liter forró vízben.

Egy nagyobb serpenyőben melegítsük fel az olíva olajat, tegyünk bele az apróra vágott hagymákat és pároljuk pár percig.
Adjuk hozzá a rizottó rizst és az alaplé harmadát. Ha elfőtte a levét, tegyünk még hozzá az alapléből. Ha a rizs még nem puha, és elfogyott az alaplé, egészítsük ki vízzel. Mindezt folyamatos kevergetés mellett tegyünk, hogy le ne égjen a rizs.

Közben a puha céklát megpucoljuk és botmixerrel átpürésítjük. Hozzáadjuk a céklát és a kecskesajtot a kész rizshez és pár percig forraljuk még. Piríthatunk bacont, felkockázhatjuk a fél céklát és ehetünk mellé ruccolát. A rizskupac tetejére pedig fűszeres kecskesajtot teszünk.

Kedvenc lett.

6 megjegyzés:

ChezSandra írta...

az a "baj" a risottoval, hogy nálam minden mennyiségben jöhet ;)
De ez a version.... magnefique... merci beaucoup!!!!

üdv S.

Bianka írta...

Izgalmas, biztos finom lehet

Emoke írta...

Sandra G: Köszi!! Visszatérő étel lesz nálunk is. :))

Bianka: tényleg az volt, érdemes kipróbálni :)

Túry Amália írta...

Fincsi lehet! A kép nagyon szép! Tényleg sok múlik azon, hogy van-e fény.

Kati írta...

Tényleg nem megszokott ízek, de a fotó gyönyörű lett.

Emoke írta...

Kati: :) alig várom már hogy újra készítsek. /mert nekem alig jutott belőle :D/