2010. november 15., hétfő

Túró rudi torta

Ki nem szereti a túró rudit? :) 

Kinéztem én már ezt a receptet Dr. Peppernél és Mohánál is, de persze egyikőjüknél sem a 23 cm-es toraformára készített receptet találtam :) így most az évfordulónk miatt gondoltam csak megcsinálnom ezt a túró rudit imádó Bencémnek. Tehát számolgattam, alakítgattam és végül szerintem megalkottam a 3. verziót. :) Ütős lett! :))


Hozzávalók 23 cm-es kapcsos tortaformához:

Alap:
20 dkg darált háztartási keksz
10 dkg étcsokoládé (nekem van itthon ilyen belga csokicseppem, azt használtam)
5 dkg vaj

Első réteg:

25 dkg túró
2 csomag vaniliás cukor
2 evőkanál kristálycukor
fél citrom reszelt héja
pár csepp citromlé (tényleg pár csepp, én kicsit többet tettem bele, kicsit citromosabb is lett)
2 evőkanál tejföl
2 dl tejszín
1 tasak zselatin fix

Második réteg ugyanaz, mint az első (tehát dupla adagot vásároljunk). 
A középső és a felső csokoládéréteghez is 15-15 dkg étcsokoládé és 1,5-1,5 evőkanál olaj  

Az alaphoz megolvasztjuk kis lángon a vajat, a csokoládét, majd hozzákeverjük a darált kekszet. Jól összekverjük és beleöntjük a zsírpapírral kibélelt tortaformába. Jól megnyomkodjuk.
Az első réteghez a tejszínt a zselatinnel együtt felmelegítjük, kis lángon, kevergetve, éppen csak addig, amíg a zselatin feloldódik. 
Egy másik tálban én botmixerrel jól kikevertem a túrót a tejföllel. Hozzáadtam a cukrot, vaniliáscukrot, citromhéjat, pár csepp citromlevet és még egyszer átkevertem. Ehhez hozzáöntöttem a tejszínes, zselatinos cuccot és fakanállal jól elkevertem. Majd ráöntöttem a kekszes alapra és betettem a hűtőbe.


Vártam kb 2 órát, ez alatt jól megdermedt, majd megolvasztottam a csokit az olajjal tűz fölött és ráöntöttem a tortára és szépen eloszlattam a túrós rétegen. 


A második réteget lehet azonnal készíteni, mivel a csoki elég hamar megdermedt. Tehát ugyanúgy, mint az elsőt és 2 órára betesszük a hőtőbe. 
Legvégén megcsináljuk a tetejére a csokimázat és visszatesszük a hűtőbe. 
Miután megdermed kivesszük, levesszük a kapcsos részt, sütőpapírt és ilyet kapunk: 

Aki szeretne az oldalára is csokit, hajrá, sztm elég ez így. :) Nekünk ízlett! :) És szerintem számít az, hogy milyen étcsokoládét használunk. :)

7 megjegyzés:

Bianka írta...

Én is elkészítettem férj szülinapjára és szerintem nagyon fincsi :)

Életünk és ételeink írta...

Ez tényleg ütős, nagyon jól néz ki!
Nekem is van itthon csoki csipszem, meg is csinálom hétvégén. Majd beszámolok:)

Emoke írta...

:)) Életünk és ételeink: Remélem ízleni fog! :)

Nelli írta...

Annyira szép!Az a vastag csoki is a tetején!:-)

Moha írta...

Csak most láttam meg nálad, nagyon szép lett! Finom is bizony:)))

Emoke írta...

Köszi Moha! :)

tücsi írta...

Én bizony csak most láttam, de meggyőzött. Húúú, nagyon jól néz ki.:):)