2011. december 19., hétfő

Low carb marcipán házilag

Hogy mi PralinéZsuzsival mit össze szenvedtünk ezen a low carb marcipán témán? :))) 

Strawberry már több, mint 1 hónapja megmutatta, hogy igenis lehet csinálni xilitből is "hamis" marcipánt. Hogy én ezt eddig miért nem mertem elkészíteni, azt nem tudom, de hiba volt....?! :)) A receptért klikk IDE.

UPDATE kép:
 Éééés most már tökéletes!!

Bonbontölteléknek is tökéletes lesz, és mivel jól formázható szaloncukrot is fogok készíteni belőle, mert Bencééknél sok a cukorbeteg. (diétás ritterrel bevonva)

HOZZÁVALÓK:

3 evőkanál víz
60 g xukor
1 tk mandula aroma
200 g mandulaliszt /vagyis: finomra darált mandula

A vízből,  xilitből szirupot főzünk. Épp csak felforraljuk. (folyamatosan kavargattam, a xilit szépen felolvadt és rá 1 percre már kezdett forrni.) Hozzáadjuk az aromát, ráönjük a mandulára, kézzel jól átgyúrjuk. Sűtőpapír között hengert formázunk belőle, folpackba csomagoljuk és hűtőbe tesszük. 
Most másnap is formázható, puha maradt...

ez egy korábbi kép, amikor nincs jól átdarálva a mandula, de ugyanúgy használható


Természetesen a bonbonos szekcióhoz kerül, ezért a "Bonbonoda" felirat. 
Az új bonbonos - egyelőre csak - facebook oldalunkat pedig megtalálhatjátok ITT. :)

15 megjegyzés:

Turák Kinga írta...

nagyon jó, már csak "akciós" mandulát kellene találni :)

Unknown írta...

Szuper :) Ezt ki kell próbálnom. :)

Dina írta...

Nem rossz. :) Bár én a cukros verziót készítem, mindig teszek hozzá egy pinduri sót, és egy diónyi margarint. Tudom, hogy az eredetiben nem szerepel, de sokkal formázhatóbb, intenzívebb ízű. Szövetkeztem a sarki zöldségessel, és kérésemre mindig hoz nekem mandulát amikor áruért megy. Igaz nagyobb tételben (5 kilós), de jóval olcsóbban, mint a bolti, és mivel magyar háztáji, sokkal jobb minőségű is, mint a ki tudja mióta száradó, össze-vissza kevert zacskós. (Fagyasztóban nagyon jól elvan, nem avasodik, nem vonzza a repcsiket sem.)

Emoke írta...

Kinga: biztos tudsz majd kintről hozatni :)

Vikvi: csak még 1x daráld át :))

Dina: formázható ez is és ha még 1x átdaráltam volna, akkor szemcsés se lenne. :) A mélyhűtőnk meg sajnos kicsi. :)

Turák Kinga írta...

sajna az a vonal megszűnt! Elment az illető a cégtől...
a mostanim nekem enyhén barna lett, mert sztem, volt még vmi az őrleménybe, úgyh nem leszek rest pucolni inkább :)

Praliné Zsuzsi írta...

Hehe, és én jártam a legjobban, mert Emőkétől ajándékba megkaptam :)) Nagyon finom ám!

Éva írta...

Boldog békés Karácsonyi ünnepeket kívánok Neked és szeretteidnek!

Emoke írta...

Éva: Köszönjük!! Kellemes ünnepeket kívánunk Mi is!!! puszi!!

Gesztenye receptjei írta...

Nagyon szép, békés, meghitt áldott karácsonyi ünnepeket kívánok sok szeretettel:-))

Bianka írta...

Áldott, békés ünnepeket kívánok

4Gyerek írta...

Áldott ünnepet!

Kati írta...

Áldott, Békés Ünnepeket kívánok Nektek:)

Névtelen írta...

Tényleg egyszerű, finom és könnyen elkészíthető! Mivel odavagyok a marcipánért, hálám végtelen ;) Köszönöm a receptet!

Unknown írta...

Szia! Jónak hangzik :-) Kérdésem az lenne, hogy van ez elég lágy, hogy esetleg tortára tegyem? És lehet színezni ételszínezővel?
Köszönöm
Tünde

Emoke írta...

Szia Tünde! Színezni lehet persze. Eléggé formázható. Szerintem csinálj egy próbaadagot, az a legbiztosabb. :)