2011. március 27., vasárnap

Étcsokoládés ganache krémmel töltött macaron

"Akarom a macaront!" 

A múltkori elrontott macaronnál tisztában voltam, hogy mit hol szúrtam el. Ok. Eltettem megint egy kis tojásfehérjét. Annyira jónak éreztem magam fejben, hogy álmomban is macaront gyártottam, egész héten. :) Beteges... ;)
Talonba tettem a lényegesen egyszerűbb Latsia-féle receptet.


Most se tudom hol a hiba abban a múltkori receptben. Lehet a rendes mennyiségekkel kellene próbálkoznom, nem felezni, nem tudom. Sztm több fehérje kell. Nálam nem akar az a recept működni. :(
Néztem a videót (abban mondjuk mandulalisztet használnak - azóta kiderítettem az nagy hülyeség és drága). Mindenesetre úgy kavartam, ahogy mutatták, a kezem a habpkártyától begörcsölt, Bence röhögött, én már majdnem sírtam, hogy "ez kurvááára nem lesz olyan folyós, de alakul"...mindegy...megint elszúrtam. Bence nyugtat, jó lesz...ez meg a halálom, mert látom hogy nem lesz jó. :))) Oda is égett, nem is lett talpa, narancsbőrös is lett...kidobtuk. :)

Ekkor már este 10 volt. Felszívtam magam, az jót jelent nálam...és akkor jött a Latsia-féle recept.
Fél adagot készítettem. 

Hozzávalók (teljes adag):

12,5 dkg mandula (már csak szeletelt volt itthon)
25 dkg porcukor
12,5 dkg tojásfehérje 

0,75 dl  kristálycukor = 7,5 - 8dkg kristálycukor
1 ek kakaó (ezt kihagytam)
piros ételfesték (elhagyható, vagy bármilyenre cserélhető)



Étcsokoládés ganache krém: (ez a krém jó bonbonba is!)

15 dkg étcsokoládé
1 dl tejszín
3,5 dkg vaj
 
A hozzávalókat összeolvasztjuk és behűtjük, hogy majd a kész macaronokat megkenjük vele.

A mandulát a robotgéppel megdaráljuk, hozzáforgatjuk a porcukrot és félretesszük.
A tojásfehérjéket habbá verjük, majd a vége felé hozzászórjuk a kristálycukrot és belecsöpögtetjük az ételfestéket is. 
Kakaót én (is) kihagytam.
Én itt kicseréltem a keverőlapátot. A cukros mandulát a habhoz szórjuk és a legkisebb fokozaton hagyjuk tovább keverni a gépet. (Nagyon fájt a kezem, nem faknalaztam...már annyira nem érdekelt, mi lesz belőle, viszont ahogy néztem hogy kever a gép már akkor ámuldoztam, hogy teljesen más az állag a másik recepthez képest...picit folyósabb lett ezen dolgozni kell még kicsit!)

A múltkor készítettem sablont, egy 50 ft-ost körbrajzoltam. Most ez is elmardt...nem is lett mindegyik egyforma. :) Viszont mindegyiket sikerült párosítani a végén. :)))
Nyomózsákba töltjük és sütőpapírral bélelt tepsire kb. egyforma korongokat nyomunk. (A felét szilikonosra tettem)

30 percig szobahőmérsékleten száradni hagyjuk, míg a teteje érintésre száradt nem lesz, majd 160 fokos sütőben kb10 perc alatt készresütjük. (nálam gáz, fokozat nélküli sütő - de előmelegítettem és a legkisebb fokozattól kicsit nagyobbra vettem, amíg meg nem jelent a talp, utána visszaállítottam a legkisebb fokozatra)

(biciklis sisakban sütő előtt kis sámlin gubbasztva, kezemben még egy lámpával lesem, hogy lesz-e talpv vagy sem ;) - lett)

A sütőből kivesszük, hűlni hagyjuk, majd éles késsel leemeljük a macaronokat. 

(Latsia tanácsa: ha valakinek nem jön le szépen, sülés után terítsen ki egy vizes konyharuhát és a tepsiről sütőpapírral együtt óvatosan húzza át a macaronokat a konyharuhára, pár perc múlva simán elválnak a sütőpapírtól.)

Amikor kihűlt megkenjük a ganache krémmel és ha kibírjuk másnap fogyasszuk.

Ja igen és itt a különbség, nem is magyarázom:



Latsia: köszönet!!! Éjjel, álmomban már nem készítettem macaront. ;))

11 megjegyzés:

Bianka írta...

Nem akartam, de egye fene kipróbálom én is ezt a fránya macaront :))))
Így most lerombolom macaron ellenállásomat

Latsia írta...

Nagyon örülök, hogy sikerült Neked is, nagyon szép lett és hatalmas a különbség a mostani és a régebbi sütésed (más recept) közt!!!
Nagyon ügyes vagy!:-)
Annyit tennék hozzá, hogy legközelebb egy lapáttal vagy nagykanállal forgasd össze a cukroshabot a ciukros mandulával és akkor még kevésbé lesz folyós.
De a mostanid is csodaszép, együtt örülök Veled!!!:-)

Belly írta...

Én is gondolkodok rajta,visszart azonban,hogy nagyon macerásnak nézem.Szerintem tutira úgy járnék az első alkalmakkor min te,így nekem is előbb fel kell "szívni"magam :-)
Gyönyörű macaroon-jaid lettek.

Névtelen írta...

Gyönyörű lett! Tegnap én is megcsináltam, de nekem habzsákból nem lett lapos. Mindegyiknek csúcsa lett. Mi a korong titka?
sherpa

Praliné Zsuzsi írta...

Gyönyörűek!!!!!!!!!! Énisénisénis!!!

Emoke írta...

Bianka: hajrá!!! :D

Latsia: tényleg nagyon köszönöm! Nagyon boldog voltam!!! Legközelebb tényleg fakanállal fogom keverni, már nem is fáj a kezem. :D
A másik recept Colors in the Kitchen-nél működik, nálam nem. :(

Belly: Köszönöm Neked is! :) mindenki úgy jár az első alkalommal, mint én - legalábbis aki a másik recepttel próbálkozik.
Ettől függetlenül valszeg fogok még azzal is próbálkozni, mert ilyen vagyok. :)
Latsia receptje viszont tényleg jó (kicsit édes nekem, de láthatod simán meg tudtam csinálni)

Sherpa: Köszi! :) Nem igazán vagyok jó macaron-témában. :D Szerintem te csináltad jól, hogy nem lett lapos, mert nekem nagyon szétterült. A videón amit belinkeltem láthatod milyen állagúnak kell lennie (ott is van pici csúcs, de szétterül)

Erinacea: húúú köszi!! teisteis..majd mutasd meg! :D

Panna írta...

Emőke,

Ez tényleg nagyon szép lett! Ügyi vagy!! Látod a sok gyakorlás álmodban megtette a hatását!

4Gyerek írta...

ezek szerint én még azért nem vállaltam be a macaronokat mert nem álmodom velük?

Emoke írta...

Panna: köszi :)

4gyerek: azért álmodtam vele annyit, mert pár nappal ezelőtt megkóstoltam a Gerbeaud cukrászdában vásárolt macaront, ami nagyon ízlett nekünk. Az akkor készített mogyóróvajas macaronom finomnak finom volt de kinézetre botrányos...és szerettem volna elkészíteni a gerbeaud-hoz hasonló kinézetű és ízű macaront. :) Én többnyire azzal álmodom, ami foglalkoztat.

Praliné Zsuzsi írta...

Ajaj, ma én is macaronsütőset álmodtam... ez már a vég, meg kell csinálnom :)

zsempi írta...

hello. az lenne a kérdésem, h a ganache milyen állagú? elképzelhető ebben kimártani golyóbisokat? vagy ahhoz túl puha, h "arrébb lehessen őket tenni" ezzel a bevonattal?
és tudjátok a titkot, hogyan lehet tömény étcsokival vékonyan áthúzni/kimártani bármit is? nem szeretem, ha vastagon van rajt a csoki a sütin/túrórudin, de hígítani zsiradékkal is gáz, mert nincs jó íze, viszont higítatlanul nekem tök vastag mindig...
köszi!
jó a blog!