2011. február 28., hétfő

Narancszselés dinoszauruszok

Azt hiszem ez lesz a kedvenc formám az örvényes után. :) Nővérem gyerekeinek készültek. El is fogyott, mint mindig. :)
A zselét Bence készítette, ő ért hozzá. Szerintem hasznos infót oszt meg velünk. :)
Szaloncukornak is jó lesz. ;)


Kb. 15 dkg csokoládét felolvasztunk. (én továbbra is a kedvenc kisgépemmel teszem mindezt). Nagyon bevált, csak ajánlani tudom minden bonbonfüggőnek. :)))

Ecset segítségével becsokizzuk a formát, majd lehűtjük a mélyhűtőben kb. 15 perc alatt. Rákanalazzuk a zselét még enyhén folyós állapotban (lásd lentebb az elkészítését), és szinte azonnal meg is dermed. (azért én még betettem pár percre a mélyhűtőbe. Aztán bevonjuk csokival, ismét lehűtjük és csak úgy roppan a szánkban a dinoszaurusz.

Itt már látszik is, hogy meg van dermedve a zselé. 

Bence:
Ha a bolti zacskós tortazselatinok felhasználásával, és leírása alapján fogunk hozzá jó eséllyel számíthatunk a kudarcra. Pedig zselét nagyon egyszerű készíteni, csak ezeket a zacskós "jótanácsokat" nem szabad megfogadni.:)  Egyrészt ezek jó adag  cukrot és egyebet tartalmaznak, alacsony valódi zselatin tartalom mellett, azaz segítségükkel kb 1 dl folyadékból is épphogy megdermedő masszát lehet készíteni ami szobahőmérsékleten már le is csúszik a tortáról.
Szóval első lépésként szerezzünk be egy zacskó rendes zselatint. Többnyire kék színű, normál fűszeres zacskó méretű Rozi féle. Ez semmilyen egyéb anyagot nem tartalmaz mint zselét.
Az egész zacskó felhasználásával fél liter folyadékból tudunk igazán jó kemény zselét készíteni (ezzel már lehet aszpikolni, illetve rostdúsabb folyadékokat is zselésíthetünk).
Ha követjük a zacskó leírását akkor a tortán remegő lazább kocsonyát kapjuk.  A folyadékot elkezdjük melegíteni, és ahogy kezd langyosodni, szépen hozzákeverjük a port, kevergetjük hogy szépen oldódjon és amint felforr már le is kapcsolhatjuk, mert kész.
Az öntéssel érdemes addig várni amíg eléri a szobahőmérsékletet, illetve amíg nem kezd el darabosan megdermedni, de már massza szerű az állaga. Ilyenkor a legkényelmesebb bánni vele.
Ha bármit elrontunk, nincs semmi baj mert melegítést követően újra kezdhetjük a formázást.
  

Narancszselé:

A bonbonokhoz kb 4-5 narancs levét kifacsartam, és fél zsacskó zselatinnal felforraltam.(ebből a mennyiségből maradt egy másik bonbonforma teletöltésére is)
És ennyi. Semmi hozzáadott cukor. 
Kicsit vártunk míg kihül, ráadásul öntéskor a hideg forma miatt nagyon hamar rendesen bekeményedett. Még 10 percet töltött a fagyasztóban és az aljára felvitt  csokimázat is elbírta komolyabb visszaolvadás nélkül.

Ha tisztán formázott zselatint szeretnénk, akkor a szilikonformákba érdemes belefagyasztani úgy mintha jégkockát készítenénk, különben hajlamos beleragadni. 
Keményre fagyva tökéletesen leválasztható, aztán már csak meg kell várni míg "kienged" és visszatért hagyományos zselé állaghoz. (ha félünk hogy túlolvad, akár a hűtőben is hagyhatjuk egy napra).

11 megjegyzés:

Beastie írta...

őőőőő, tehát akkor ez terhességi diabétesz esetén is fogyasztható ? :) amúgy nagyfel és ügyesek vagytok!

Bianka írta...

Csúúúúcs milyen édesek

Liza írta...

Nagyon ötletesek, elhiszem, hogy a gyerekek gyorsan elkapkodják!

Kati írta...

Én is akarok ilyet készíteni! Nagyon édik!

Emoke írta...

Köszönjük mindenkinek! :) (az egyik gyerek az egyik nővérem volt :D)

Panna írta...

Nagyon-nagyon jó ez a forma! Nem is csoda, hogy imádták a gyerkőcök. Én is oda vagyok értük!

eperis írta...

Sziasztok!
Nagyon klassz dolgokat alkottok ,sokat lehet tanulni tőletek. A honlapotok is csodás. Köszönöm ,hogy követhetlek benneteket és engem is követtek. Én mint csak háziasszony sok jó hasznos dolgot tanulok tőletek.
Gratulálok nektek és erőt kitartást kívánok mindenbe.
Köszönöm hogy vagytok és megosztjátok a konyhában levő ügyeskedéseiteket.
Még egyszer köszönök mindent.
Üdvözlettel: Icu (eperis)

Emoke írta...

Panna: köszi :) /Bence ugyan húzta a száját, de remélem megkapom az emberkés formát névnapomra, amira úúgy vágyom. :D/

Eperis: óóó hát nagyon köszönjük! :) Igyekszünk, igyekszünk, de profik nem vagyunk, csak a magunk módján. :P Mindenesetre remélem sok hasznos infót fogsz itt találni. Üdv. a konyhánkban. :)

Panna írta...

Emőke,

Sütiemberes formát szeretnél? Azzal már én is szemezek egy ideje, olyan jó.. Szerintem biztosan érteni fogja a célzást a Bence ;-) Szorítok, hogy teljesüljön a kívánságod!

Praliné Zsuzsi írta...

Nagyon szépek lettek a dínók!!! Én is szereztem az aldi-akcióban, de én nugátos-mogyis dínókat csináltam, ma haltak ki végleg a hűtőből :) A zselénél nálam az oetker zselatinlap vált be, 1 dl folyadékhoz 2 lap. Én se teszek bele cukrot, csak ha mondjuk az ízének kell, akkor egy kis mézet! De megkóstolnék egy ilyen narancsosat!

Emoke írta...

Panna: a mood bonbonformáért vagyok oda :)

Erinacea: köszi :) az sem rossz, a nugátos, hasonlóval már próbálkoztam én is. Én is zselatinlapoztam eddig, csak lestem mit alkot az Uram :D Szóval nekem is új volt.:)