2011. április 19., kedd

Piña colada bonbon

 Az egyik kedvenc koktélunk bonbonba töltve. :) (A másik kedvenc a mojito, majd azzal is kísérletezek)  

 

Emlékszem 2 éve nyáron, amikor Velencei-tónál nyaraltunk a parton volt egy koktélos bódé és viszonylag jó áron adták a koktélokat is, kajajegyre. :) Igen sok kajajegyem volt. :)))))) Igen sok koktélt fogyasztottunk... :)))) Mégse eleget, mert tavaly már nem volt ott a bódé, így Gárdonyig bringáztunk és ott folytattuk a koktélozást...persze bonbonba is ki kellett próbálni, csak kerestem a megfelelő receptet, melyet a Pralinék és bonbonok című könyvben meg is találtam. Ajjajjjj...ebből kivételesen én is ettem. ;)

Hozzávalók: 
Töltelékhez:
10-15 dkg fehér csokoládé
7 dkg friss ananász
7 cl sűrű kókusztej 
3 cl fehér rum
5 púpozott evőkanál kókuszpor

Először elkészítjük a tölteléket.  A fehér csokoládét felaprítjuk. A friss ananászt feldaraboljuk, botmixerrel pürésítjük és szűrőn átpasszírozzuk (én nem passzíroztam).
A kókusztejet közepes lángon felforraljuk, hozzáadjuk a rumot és belekeverjük a kókuszport. (én átdaráltam  kókuszreszeléket, így kaptam port).
A lábast levesszük a tűzről és 5 percig állni hagyjuk. A felaprított csokoládét hozzáadjuk a kókusztejhez és addig keverjük, míg felolvad.
Az ananászpürét beledolgozzuk, hűlni hagyjuk, majd habzsák segítségével a csokihüvelyekbe töltjük. 
Csokihüvely: kb. 15 dkg fehér csokoládét temperálok majd kikenem vele a formát. (Ez a forma szintén a Goodwillnat nagykerből származik, előre transzferfóliázott - neem, ilyen ügyes még nem vagyok, bár  már üveget tudok ilyen szépen festeni :D) Sima műanyag forma. Újra is hasznosítható, max utána már tényleg muszáj lesz nekem festeni. :)))

10 megjegyzés:

Panna írta...

Igazán szépségesek lettek, mint a húsvéti tojások :)) A kép hangulata is húsvétot idéz, csak nézem és gyönyörködöm, hogy milyen ügyes vagy!

Bianka írta...

Nagyon szépségesek lettek

Nelli írta...

De szépek lettek!:-)

Mary írta...

Gyönyörűek..Nagyon hangulatosak!:)

Gesztenye receptjei írta...

Emőke!
Egyszerűen szuper!
Nagyon finom lehet:-))

Kati írta...

Szebbnál szebb bonbonokat készítesz.

Erika írta...

Szia!
Megláttam, hogy Pina colada és már indult is a kezem, nagyon klassz!:-)

Turák Kinga írta...

nagyon tetszik, de hogyan lehet előre transzferfóliázni? :)

Emoke írta...

Köszönöm mindenkinek! :))

Kinga: fogalmam sincs. :( sztm macerás az előre fóliázás..inkább pingálok majd. :)

Turák Kinga írta...

:) megnéztem az oldalt, ahonnét a forma, egy körülbelüli árat tudnál mondani, h mennyibe is vannak ezek?