2011. április 28., csütörtök

Tonhalburger

Rászálltam a blogokra, vigyázzatok. :)) Kipróbálok mindent, ami tetszik és majd jól megmondom a frankót. :) Még mindig Beastie blogján tanyázok és nagyon megtetszett a "medvehagymás tonhal burgere", a férfi recept?! Nem értek egyet. :P

Medvehagymánk szerencsére már nincs, ezért lilahagymához nyúltam. Zsemlemorzsa helyett ledarált zabpehelyhez és ittam volna én unicumot is, ha lenne, de az nincs, csak sör. (Le nem mosom magamról most már az alkoholizmust úgy érzem, ráaduásul mindenki sörözni hív (UGYE CSAJOK!?!?!) :) pedig ha tudnátok, hogy kb 2 korty és rihiröhi van és szépnézés, nem mintha amúgy nem, na mindegy, aztán persze így írni a blogot ó je.) :))

Tehát a recept Beastie előadásában ITT található.

A tonhalkonzerv felbontása a macskával való kiabálást eredményezte. A macskánk halfüggő. Tuti vmi halász volt az első gazdija. Kompromisszumot kötöttünk. Megkapta a lecsöpögtetett hallevet, a tonhal a miénk! Nincs nyávi.

Hozzávalók: _(copypaste)
- 3 x 185 gr tonhal konzerv olajjal (vagy saját levében, de zöldség nélkül) - nálam csak 2 konzerv volt
- 1 nagyobb tojás szépen felverve, héja nélkül
- 1/3 csésze zsemlemorzsa (kb. 5 evőkanál lehet) - nálam zabpehely ledarálva
- kis csipet koriander
- só, bors
- pár levél medvehagyma - nálam 1 fej lilahagyma + 2-3 gerezd fokhagyma
- 1 ek citromlé
- kevés olaj a sütéshez - de az forró legyen
A konzerv tonhalat kibontjuk, lecsöpögtetjük és jól kinyomkodjuk. A tojást kicsit elkavarjuk, beleszórjuk a fűszereket, hozzáadjuk a tonhalat, citromot és a ledarált hagymát/zabpelyhet. Jól összekeverjük és kézzel kis golyókat formázunk, majd tapsolunk egyet ennek örömére. Így kapunk kis lapos tonhalburgereket.
Hívjuk Bencét, hogy süsse ő ki, ne mi legyünk büdösek. A kezünk már így is szaglik. De szépen odakészítve minden, hogy még beszólni se tudjon, csak süssön. 
Aztán Bence készít egy ilyen tálat. Süt még mellé krumplit és hagymát, mert tudja Emőke szereti. Ühüm.:)

Majd pedig előkerült a kunyeragép is.

Egyétek, vigyétek, nagyon bejövős update burger ez. :) Én meg lehet továbbállok, bár az az erdei gyümölcsös pite?!?!

15 megjegyzés:

Praliné Zsuzsi írta...

A burger nagyon tuti!!!! Szóval akkor jövő héten végre sörözünk???? :D

Emoke írta...

Ó persze! :D:D

Beastie írta...

Megtisztelő a figyelem :) Éljenek a B betűsek, mi mást mondhatnék :)jó sok pogácsátok lett, nálunk összesen 7 darab lett, azok viszont szép vastagak. Szép a design és jól süt a Bence :) csak gratulálni tudok. Martha Stewart is köszöni az ismételt felhasználást

Panna írta...

Nagyon guszta. Ráadásul a cica is jól járt és Ti is :)) A munkamegosztás is tetszik :))

Emoke írta...

Beastie: jó csaj ez a Martha Stewart :) Köszönjük, a Te érdemed! Finom nagyon, tényleg. :) Azért a pitédet talonba teszem!!

Panna: köszi! :) általában így főzünk...ami nekem "piszkos munka" ;) hívom Bencét :D (a hagymát pl mindig ő pucolja mert én nekiállok bőgni) :)

Panna írta...

Emőke briliáns feladat megoldás, asszem nekem is be kell szerezni egy "piszkos munka" szakértőt :)) Én is nagy segítségét venném hagyma pucoláskor :))

Kreatív konyha írta...

Tetszik a tonhalburgered,és a kunyeragép is helyes :) :)
ha jól tudom, a cicák szeretik a tonhalat

Beastie írta...

kiabálás a macskával :) ha hagymát pucolsz, tegyél egy nagy korty vizet a szádba, ne nyeld le, tartogasd, lötyböld. Megszűri az illó olajat és alig fogod érezni a hagyma csípős illatát. Na, meg nem is tudsz kiabálni a macskával :) sem.

Emoke írta...

Panna: látod-látod? :) Mire jó a férfi a háznál?! :DD (azért na viccet félretéve, simán megpucolom, csak én nem darabolom, hanem bevágom a darálóba..akkor nincs sírás) :D

Beastie: Inkább a macska kiabált velem.:) Amúgy ismerem ezt a korty-trükköt. Egy darabig működött. Sőt ha megmostam a hagymát az is működött egy darabig, eddig ami bevált az az úszószemüveg volt.:)))) Akkor is pityergek, ha Bence kint van a konyhában én meg bent a szobában. Régebben semmi gond nem volt, mostanság érzékeny rá a szemem. :(

Emoke írta...

Kreatív konyha: köszi:) az én otthoni - anyukámnál lévő - macskáim ennyire nem szeretik a halat, mint Gizmó. :) Állítólag a menhelyen mindent megevett...hát nemtom, itt válogat. :D

egycsipet írta...

:DDD
Guszta lett! Nem csodálom a cicust, még én is megenném, pedig nem vagyok oda érte. :)


Mármint a halburgert és nem a macskát... :))

Bianka írta...

Nagyon guszta, finom lehet

Emoke írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Emoke írta...

na tehát:

egycsipet: :D:D reméltem, hogy a halra gondolsz ;)) Már el is fogytak a burgerek :(

Bianka: köszi :)) az volt! :)

Turák Kinga írta...

jól néz ki, csak az a baj, h nálunk kb. egyedül én enném meg...

kíváncsi vagyok, ha nálam járnál, mit vinnél el. :)