2011. április 7., csütörtök

Medvehagymás pogácsa

Nem igazán szoktam sósat sütni, max a sajtostallért, de ez a pogácsa már készülődött a fejemben. Keresgettem a neten és Limara pogácsája nyert. :)


Eredeti receptet másolom be, bár én negyedeltem. Így is olyan soknak tűnt. :) Bence eddig pogácsaellenes volt, ez pedig neki is ízlett.
A változtatás csak annyi, hogy én a múltkor elkészített kimaradt medvehagymás fűszervajjal kenegettem a tésztát és margarin helyett vajat használtam (csak azért mert nem volt otthon ráma). És a tetejére reszelt sajtot tettem.

Hozzávalók: 

1 kg finomliszt
2 ek. só
50 dkg margarin
2 tojás
1 nagy doboz tejföl (375 g)
1 dl tej
1 tk. cukor
5 dkg élesztő

kenéshez:
12 dkg vaj
1 nagy marék medvehagyma

Az élesztőt elkeverem a langyos cukros tejben. Hagyom, hogy kb. 10 perc alatt felfusson. Ezalatt a lisztet elmorzsolom a margarinnal, elkeverem a sóval. Közepébe mélyedést készítek, ide teszem a tojásokat, a tejfölt, és a felfuttatott élesztőt. Összeállítom a tésztát, majd hagyom kb. 30 percig pihenni.
Ezalatt felaprítom a medvehagymát és elkeverem a vajjal.
A pihentetett tésztát kinyújtom kb. 2-3 mm vastagra. Vékonyan megkenem a zöld vajjal. Ezután hajtogatom. A tészta felső harmadát a középső harmadra hajtom, ezt is megkenem vajjal, majd ennek a tetejére az alsó harmadot. Elfordítom a tésztát, megkenem vajjal, a felső részét visszahajtom a közepéig, majd az alsó részt is a közepéig, ezután félbehajtom, mint egy könyvet. Pihentetem fél óráig, majd megismétlem a hajtogatást és a vajazást.
Ismét pihentetem fél órát, majd ujjnyi vastagra nyújtom. Pogácsa szaggatóval kiszúrom, sütőpapíros tepsin kelesztem megint legalább fél órán át.

Végül lekenem a tetejét felvert tojással és 200 fokra előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt pirosra sütöm. 3 nagy tepsivel lesz belőle.

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Nyammi-nyammi

Panna írta...

Nálunk is nagy kedvenc lett a medvehagymás pogácsa! Na most már tényleg el kell mennem a piacra és beszerezni pár csokorral, mert nem tudok tovább ellenállni ennek a sok finomságnak ;)))