2011. április 15., péntek

Mogyoróvajas keksz gabonagolyóval

Vigyázat! A mogyoróvaj függőséget okoz! - legalábbis nálunk. 

A korábban elkészített mogyivajas keksz újragondolva, feljavítva. :) Mindent ugyanúgy csináltam, csak csokicsepp helyett gabonagolyót tettem bele, mégis más lett, jobb!

/ezt a gabonagolyót meg asszem el kell dugnom, mert valaki rájár :) Benceeeeeee/

Hozzávalók (kb 20 darabhoz): 

10 dkg finomliszt
fél teáskanál szódabikarbóna
5 dkg barna cukor
5 dkg mogyoróvaj (melyet Bence készít, így)
5 dkg vaj
1 tojás sárgája
5 dkg gabonagolyó (itt vettem)

A sütőt begyújtjuk. A lisztet, cukrot, szódabikarbónát egy tálban összekeverjük, majd hozzáadjuk a mogyoróvajat, a tojássárgáját és a puha vajat. Jól összekeverjük és a végén beletesszük a gabonagolyót.

Sütőpapírral kibélelt tepsibe golyókat formálunk, egymástól kb. 4 cm-es távolságban lerakjuk, kicsit kilapítjuk és kb. 10-15 perc alatt megsütjük.

14 megjegyzés:

Gesztenye receptjei írta...

Látom fogy a csokigolyó:-)
Isteni lehet ez a keksz, nekem is van még mogyoróvajam:-))

Bianka írta...

Nagyon kis guszta a golyók miatt

DebiGabi írta...

De jók benne azok a golyócskák:)))

Edina írta...

Gabonagolyó:D Hogy mik vannak:D (a kekszet kötelező kipróbálnom,imádok minden ilyet:DD)
A mogyoróvajat meg csak így fogom ezentúl...eddig vettem...brrrr...

egycsipet írta...

Gabonagolyóóó, királyság! Én egyszer teljesen színeset vettem, piros, kék, zöld, sárga...irtó jól mutatott és nagyon ízlett. Bár ehhez a sütihez azt hiszem ez a szolid színösszeállítás jobban passzol. :D

Panna írta...

Köszi a receptet! Egy újabb keksz, amit feltétlenül ki kell próbálnom. Ötletesek a gabonagolyók, most már csak ki kell találnom nálunk hol lehet ilyesmit venni...

Kati írta...

Gabonagolyó? Na még ilyenről se hallottam. Jól le vagyok maradva. De nagyon guszta.

Emoke írta...

Köszi mindenkinek! :))

Egycsipet: színeset akartam ám venni, de az pont nem volt raktáron :)

Panna: sima csokidarabkákkal is nagyon finom :)

Vianne írta...

Nagyon gusztik:) Megismertem a csokigolyókat, látom Te is törzsvendég lettél goodwilléknél:)

Tettem fel egy új posztot a temperálásról, majd kukkants be

Könyvlelő Kritta írta...

Nézz be hozzám, szeretnélek játékra hívni! :)

Titi írta...

Hát igen, a függőség jó szó :) És tényleg vigyázni kell vele!

Dina írta...

Ahham, szóval ez lesz az! Máris kavarom, majd beszámolok! :))

Dina írta...

Igen, ez frenetikus, így már rendben vagyunk! :)) Azóta viszont egy-egy kiskanál mogyivaj is elcuppogtatódott véletlen, szóval nem reménytelen! :DD

Emoke írta...

Dina: :DDDD Örülök!!! Meg is nyugodtam!!! :DDD Jó ez a mogyivaj...Elsőre én is kiköptem, de máris nyúltam az újabb adagért. Tesóm férje is kiköpte a mogyivajas bonbont, aztán vmit érezhetett belőle és befalta végül az egészet. :))) Nah, ez a keksz jó, bár kicsit reped... :)))) Tényleg örülök! :D