2011. április 2., szombat

Zsúrkenyér

Hmm, friss kenyér illatára ébredni...?! :)


A kenyér recept a szokásos dagasztás nélküli kenyerünk. A menet is szokásos, este bekavarja Bence, reggel kisüti. A macska + én a konyhában toporgunk és várjuk mikor lehet fogyasztani. :) Csak a forma más. :) /Van még szívecskés és csillagos is./

390 g BL80 búza kenyérliszt
1,5 teáskanál só
0,5 teáskanál porélesztő
3 dl langyos víz
2 teáskanál búzasikér

Az egészet egy tálban kézzel összekeverjük, lefedjük egy ronggyal és 12 órát pihentetni hagyjuk. 

A sütőformát kikenjük egy kis olívaolajjal, beletesszük a tésztát, lezárjuk a végét a formához tartozó kellékkel. Tegyünk egy tál vizet a sütőbe.
Kb. 30-40 percig sütjük kis lángon. Amint kihűlt a kenyér, kiszedjük a formából. 

Update: a formát itt vettem. ;)

13 megjegyzés:

Liza írta...

Nagyon jó ez a forma, milyen guszta lett így a kenyér!

Emoke írta...

Liza: szerintem is :)

Kreatív konyha írta...

Köszönöm a beszerzési forrást! Nagyon gusztusos a kenyér! Lehet, hogy rosszevő 5 évesemnek be kellene vezetni

Citromhab írta...

Szuper ez a forma, én régebben kalácsot láttam, ami ebben készült, azóta pályázok rá.
Köszi a forrást!!

Emoke írta...

Mónika: biztos tetszene 5 évesnek :) De még azt mondom nekem is jobban esett így, mint egy sima szelet kenyér.

Citromhab: :) Bence is mondta, hogy kalácsot is lehetne benne készíteni. :)) Kellene egy jó kalács recept. ;)

Bianka írta...

Juj nagyon guszta, valóban kalács jé el is készítem :)

Gesztenye receptjei írta...

Emőke!
Fantasztikus jól néz ki:-)
Már láttam ilyen formát, nagyon jó ötlet.
Nem ragad bele a kenyér, simán kijön?
A képet a fénykép-box-al készült?
Nagyon jó a kép:-)

Beastie írta...

nem kis pálya, bagett helyett partikenyér :) szuper jó. nekem reggel a 3-ból egy bagett beragadt...de kipiszkáltam :)

Emoke írta...

Gesztenye: Ahol kimaradt az olaj, ott picit beragadt, de kipiszkáltam ügyesen. :) Túltölteni sem szabad, mert akkor kifolyik, bár az a rész is megsült szépen :D - Igen a fotósátorban készült! :D

Beastie: :D Nehéz döntés volt melyik legyen. :)

Panna írta...

Nagyon ötletes! Hát igen nincs is jobb a friss kenyér illatánál! Főleg arra ébredni!

Életünk és ételeink írta...

Nagyon jól néz ki!

Mendemonda írta...

Lehet, hogy buta kérdés, de: minek kell a tál víz a sütőbe? És csak úgy a formák mellé? :$

Emoke írta...

Mendemonda: párásítja a sütőt. A tészta kevésbé szárad ki és jobban át tud sülni. (alulra szoktam betenni a rács alá. A formát pedig a rácsra.)