2011. április 29., péntek

Tejszínes ananász (Emőke) - VKF42

Ismét egy viszonylag színes, egyszerű kis desszert, mely a VKF-re készült. A főzés nagy enciklopédiája c. könyvben láttam meg. Elvileg 4 adag. (???) Én egyedül meg tudok enni egy ananászt. Ezt ketten fogyasztottuk el, kevés is volt, az alkoholtartalom nekem meg sok. ;)


Hozzávalók: 
1 friss ananász
3-4 evőkanál fehér rum
250 ml tejszín
2-3 evőkanál porcukor
1 tk vanília kivonat
1 gránátalma (helyett eper!!!)

Az ananász tetejéről levágunk egy fél centiméteres szeletet. Belül egy hosszú, vékony pengéjű késsel körbevágjuk, kb 1 cm-es vastag falat hagyva. A belsejét egy kanállal kikaparjuk.  A kikapart húst apró kockákra vágjuk, ráöntjük a rumot, lefedjük és 6 órán keresztül állni hagyjuk.
A tejszínt kemény habbá verjük, fokozatosan hozzáadjuk a porcukrot, a vanília kivonatot, az ananászt és a kis kockákra vágott epret.  Az ananász belsejébe töltjük, a maradékot külön tálkában kínáljuk.

6 megjegyzés:

Praliné Zsuzsi írta...

Ez nagyon király! Meg szuperek az ikeasátras fotók ám!!!!

Emoke írta...

:) köszi! Szennyestartó ez :D:D de jól szuperál :)

Turák Kinga írta...

a nyuszi hozott nekem ananászt, még a sorsa nincs eldöntve... :)

Bianka írta...

Nagyon guszta

Panna írta...

Azt hiszem ezt én is meg tudnám enni egyedül is :))

4Gyerek írta...

hű, ez aztán tényleg klassz színes. meg nyáltermelő hatása is van, még a monitorról innen is.