2011. április 14., csütörtök

Bonbontanfolyam - beszámoló

Nos megosztom hétvégi bonbonozós élményeimet. Ahogy Zsu mondta, megváltottuk a csokivilágot!!! :)

Aki facebookos, képeket itt találhat. (de teszek fel azért ide is párat)

Én már régóta szemezgettem ilyesmi tanfolyammal, de egyedül nem szerettem volna menni. Mi mindenre jó a facebook, ugye - összeakadtam Zsu-val, akiről már így látatlanban is megállapítottam, hogy húúúdejófejcsaj!!! Ő tortákban utazik. :) 

Ápr. 10. 8.30 - Bence még alszik, én indulásra készen. Felül álmosan..."mumumu, hozzál hazabonbont" és csücsörít...puszira várva. :)) Semmi érezd jól magad, vigyázzál magadra...neeem, nálunk már csak így megy ez, hozzál haza bonbont. :)))) Hoztam. 

A Chefparade-ba belépve csak ámuldoztunk. Lestünk mindenfelé. Persze összefutottam egy munkahelyi kollégával is (kicsi a világ). A csokiműhelybe belépve azonnal feltűnt, hogy megfelelő a hőmérséklet a csokizásra. Dóri pedig nagyon szimpatikus volt. Tartott nekünk gyorstalpaló tanfolyamot, és pikk-pakk máris kezünkben voltak a formák. :) Amelyeket nem kellett felmelegíteni se.

Új volt nekem, hogy ezeket a polikarbonát formákat nem szabad mosószereres vízzel kimosni. (javaslat:  kb 50 fokos sütőbe betenni a formát pár percre, majd Szilviával (a papírtörlővel) letörölni a maradék csokit)

Ami nekem élmény volt a márványlapon való csokihűtés. Íme! Profi eszközökkel!! (megyek is sírköveshez asszem)
Zsu is élvezte nagyon. :) Szerintem látszik is. Tök jól ment neki.Ügyesen becsokizta a kezét, amit aztán jóízűen lenyalt. :P Biztos direkt volt.

Kaptunk ebédre finom szendvicseket, néztünk videót, hogy készül a csoki, ezalatt pedig hűltek a bonbonok. Az amaretto ganache töltelék volt a sláger és a kávés. Fura, hogy a kávét szeretem, de csokiban nem bírom megenni. Ezt mégis. :) Minőség volt. 

A polikarbonátról még annyit, hogy ha helyesen temperáltad, akkor tök simán ki tudod venni a formából a csokihüvelyt. Néztem ahogy Dóri belenyúl az ujjával és már ott is volt rajta a vékony csokihüvely. Csak lestem. Én ezt nem is mertem volna otthon megtenni. Most már bátrabban fogok nyúlkálni. És a legvégén nekem szinte oda se kellett csapni, mert kipotyogott mind. Zsunak kicsit erősebben kellett csapkodni. :)

A végtermékek:



 
Összegezve: nagyon élveztem!!! :) Olyannyira hogy már jelentkeztünk is Ancsival MACARON-tanfolyamra! Macaron-függők irígykedtek mi? :P

12 megjegyzés:

Gesztenye receptjei írta...

Nagyon klassz beszámoló:-)
Jó lehetett a tanfolyam, kár, hogy nem hívtál menetem volna én is.
Már nekem is csak úgy kipottyan a formából:-)
Én is kipróbáltam, hogy belenyúlok és kijön az üres forma, tök jó:-)
Ha alulról megnézed, akkor látszik, hogy melyik jön ki melyik nem.
Hová mentek macaron tanfolyamra? Én is akarok:-)))Pont macaront sütök:-)

Emoke írta...

Dee én szóltam. :) Ugyanide. Máj 14-én lesz! :)

Bianka írta...

Csúcs nagy élmény lehetett

Névtelen írta...

MEgyüüüünk !!
Ki leszek művelve macaronilag. Talán az egyetlen vagyok, aki sose sütött még :)
Röhögni nem ér! :))

A

Panna írta...

Jó kis élménybeszámoló! Örülök, hogy jól éreztétek magatokat és okosodtatok is! Most már csak én is egy kis kóstolóra vágynék ;))

Zsuzsanna írta...

Tanúsíthatom, tényleg minden így történt! :)))) Azért még nem adom fel a macaron tanfolyamot, talán úgy hozza a sors, hogy ráérek. :) Egyébként én se sütöttem még sose. :)

Emoke írta...

Zsu: én nagyon örülnék! Sztm Ancsi sem fog tiltakozni. :D Aztán mindketten imádjátok a sört, egy jó pont már van. :D

Ancsi: <3<3<3

Bianka: bezony, az volt :D

Panna: ha egyszer erre jársz mindenképpen tali :) a postázást nemtom mennyire élné túl egy bonbon :D

Mary írta...

Nagyon jó lehetett. Tetszenek a bonbonok is! :)

Turák Kinga írta...

köszi, hát ha Bp-n lakoznék, tuti, h beszerválnék vkit, h menjünk el egy ilyenre... de ez csak beszámolók szintjére marad meg! :)
Majd a macaronról is kérünk beszámolót, azzal még szemezek! :)

Panna írta...

Emőke,

Ha egyszer felétek járok tuti megkereslek :)) De szólok előre, hogy jó sok bonbonnal várhass :)))

Vianne írta...

Voltam én is chefparade-nál bonbonozni még vmikor ősszel, jó alapokat adott.
Az a baj, amikor úgy is ki akar jönni a formából, amikor én még nem akarom, pl. töltés közben:)

Macaronsütés engem is érdekelne...van még hely vajon?

Emoke írta...

Maryenne: szerintem egyszer mindenképp érdemes kipróbálni egy ilyet :)

Kinga: okééés :) beszámolok :)

Panna: ez csak természetes :)

Vianne: sztm kérdezd meg, biztos van még hely :)