2011. április 16., szombat

Metál macaronok

Ha szépen lassan is, de egyszer majd minden klappolni fog ezzel a fránya macaronnal. :)

Most épp a festékkel rontottam el az egészet. Kicsit sokat tettem bele, így lett metál lila és folyósabb. :) (így lehet annyira nem adja vissza a fotó, de amúgy nagyon jól nézett ki a hab) Viszont szép sima lett a teteje!
A festék wilton festék, Ázsia Bt-ben kapható. 

 
A recept Tartelette blogból származik. 

90 g "öregített" tojásfehérje (kb. 3 tojás és 3-5 napig hűtőben tároljuk, használat előtt jó ha szobahőmérsékletű)
25 g kristálycukor
200 g porcukor
110 g mandula (szeletelt vagy darált)
ételfesték (elhagyható)

A fehérjét habbá verjük, a vége felé hozzáadjuk a kristálycukrot. A fehérje akkor jó ha "csúcsot" hagy, nem esik ki a tálból (kb mint a borotvahab). (A festéket is beletehetjük, de el is hagyható)
Egy másik tálban keverjük össze a porcukrot és mandulát. Daráljuk finnommá és szitáljuk át. Akkor lesz szép sima a macaron teteje, ha jól átdaráljuk.

Hozzáadjuk a habhoz a mandulás keveréket és egy keverőlapáttal finoman elkeverjük. Nem szabad sokáig keverni, mert akkor túl folyós lesz. Akkor jó, ha a lapátról "lávaszerűen" folyik le.

A sütőpapírra köröket rajzoltam egy 50 ft-os segítségével. Erre a sütőpapírra rátettem a szilikonos sütőpapíromat. A masszát habzsákba töltöttem és a körökbe nyomtam. Nem kell teljesen telibenyomni a kört, mert úgyis szétterül. 
Majd párszor megemelgettem a tepsi egyik felét, hogy a felesleges légbubik kijöjjenek. (mint a bonbonnál:))
Kb. 40 percig pihentetjük, míg meg nem szárad a teteje. 

Közben előmelegítjük a sütőt 130-140 fokra és 10-12 perc alatt megsütjük a macaronokat. Vigyázzunk, hogy ne égjenek meg.

Tapasztalat: nekem pár perc elteltével azonnal lett talp...majd kb 8. percnél inkább kivettem az egészet, mert 1-2 kezdett összeesni. :) Nem tudom miért. :(

Krém: kb 1 evőkanál mascarpone-ba belekevertem 3 evőkanál fagyasztott eperpürét 

Fagyasztott eperpürét szintén a goodwillnatnál vásároltam. 90%-ban eper és 10%-ban cukor..nagyon finom.

9 megjegyzés:

Praliné Zsuzsi írta...

Gyönyörű a szín!!!! És nagyon csinik a talpak!

Citromhab írta...

Neked már legalább sikerült!!
Én már háromszor ugrottam neki, de még mindig nem szalonképes:-)

Emoke írta...

Erinacea: köszi, lila :P

Citromhab: áá köszi, de még ez sem az igazi. És most meg is untam, majd a macarontanfolyamon remekelek :D

Panna írta...

Nagyon kívánatosak lettek! Főleg az eperhab a csábító!

Kati írta...

Jól néznek ki szerintem.

Piszke írta...

Ha diagnosztizálhatok a fényképről: alulról hirtelen túl nagy hő érte a makikat (ezért mászik kívülre a talpa)Amikor beteszed a tepsit, tegyél be alá egy másikat! Eseteleg meg lehet próbálkozni kisebb kezdő hőfokkal, ha ez megoldható.

A habzsákot ha teljesen függőlegesen tartod, amikor kinyomod a masszát, egyenletesen fog feljönni a talpa.

Túry Amália írta...

csodás színű! én még sose használtam zselés festéket, de egyszer majd kipróbálom (az a bánatom, hogy természeteset eddig nem találtam). nem kell egy picit több mandula a zselés festék miatt?

Emoke írta...

Panna, Kati: köszi! :))

Piszke: persze diagnosztizálhatsz, köszönöm is, de elég nehéz nekem olyan sütővel makit csinálni, amiben se lámpa se hőfok nincs (ill. van, de a legkisebb hőfok is brutál erős) - albérletben lakunk, nincs pénzünk se lakásra, se hiperszuper fasza sütőre, amiben akár tényleg egyszerűbb lenne megsütni. :(
Sajna volt bent másik tepsi is és 99%-ban egyenesen tartottam a habzsákot is, mert ezekkel is tisztában vagyok már. :( Szóval én mindent úgy csinálok ahogy kell..sztm. :(( Itt, nálunk ez nem jön össze... :( /és most itt a festék volt csak a hibás/

Colors in the Kitchen: ebből a gél állagúból én egy késhegynyit tettem bele, tényleg nem sokat (nem is mertem többet tenni, másik oldalon többet írtak ebből is!!!) és mikor megláttam, hogy "elcsesztem" az állagát, nekem eszembe se jutott hirtelen, hogy esetleg még tegyek mandulát bele. Ennyire tapasztalt még macaron témában nem vagyok. :((

De amúgy teljesen finomak voltak. :D

Bianka írta...

Nekem bejön, tetszik a színe