2010. december 21., kedd

Kekszes süti

Régen Anyukám sokszor csinált ilyet nekünk. Ragadtunk a csokitól... :) Emlékszem mikor betette a mélyhűtőbe, én percenként rohangáltam le a pincébe megnézni, hogy kész van-e már?! :)
Kicsit változtattam a recepten a keksz arányok tekintetében (eredeti receptben csak durvára tört keksz szerepel). Finom, finom ez is, így kevésbé ragadós. :) És rém egyszerű elkészíteni.

Hozzávalók:
2 dl víz vagy tej
20 dkg porcukor
5 dkg cukrozatlan kakaó
1 kocka ráma (25 dkg) 
2-3 evőkanál rum
35 dkg durvára tört háztartási keksz
15 dkg darált háztartási keksz

A vizet összekeverem a porcukorral és folytonos kevergetés mellett felforralom. Beleteszem a kakaót, az olvasztott rámát és a rumot és ismét felforralom. 
Beleborítom a kekszet, átforgatom és egy folpackkal kibélelt őzgerinc formába öntöm. Jól lenyomkodom és 2-3 órára beteszem a hűtőbe, vagy fél órára a mélyhűtőbe. :) 

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Imádom

Névtelen írta...

Kedves Receptíró!

Mivel az anyag meglehetősen meleg, amikor már minden egyben van, ezért megkérdem, hogy mennyire biztonságos folpack-ot használni (ami ugye műanyag, és a hő hatására esetleg megolvadhat vagy egyéb történhet vele)?
Én kezdő vagyok még, de ezt szeretném tisztázni.
Köszönettel:

egy kezdő

Emoke írta...

Kedves Gábor! Amikor már a kekszet rakom bele a lábasba, azt természetesen nem láng fölött csinálom. A keksz valamennyire le fogja hűteni a masszát, nem lesz annyira forró, hogy a folpacknak bármi baja is legyen. Amikor beleborítom a masszát az őzgerincbe a lenyomkodást én a tenyeremmel végzem. Remélem tudtunk segíteni és ízleni is fog ez a régi nagy-nagy kedvenc. :)