2010. december 4., szombat

Kókuszlikőrös bonbon

Nah kérem, nálam ez lesz a nyerő a marcipános bonbon után. :))))  
Kókuszt imádom, kókuszlikőrt imádom - kár, hogy egyiket sem szabad ennem, se innom - de azért minimális mennyiségtől talán nem lesz bajom, szóval ez a bonbon a tuti.

Bence: "a bounty és a konyakos meggy szerelemgyereke". ;))))

Jut eszembe, pénteki forraltborozásunkat követően hozott a Jézuska egy igazi szilikonos bonbonformát a sok jégkockatartó mellé. :)))))



Alap: 15 dkg jó minőségű étcsokoládé, 3 dkg vaj (lecsökkentettem a 4-5 dkg-ról), 1 evőkanál tejszín.

A formánkat behűtjük, az "alap"-ot vízgőz fölött összeolvasztjuk,  szilikonos ecset segítségével jó alaposan kikenjük a bonbonformánkat (hát ahogy nézem még mindig van ezen csiszolnivaló, de majd karácsonyra tökéletes lesz) majd hűtőbe tesszük. 
Kókusztöltelék: gondban vagyok ezzel, hogy is írjam le, mert érzésre csináltam egy kis tálkában. :( 
kb. 2-3 evőkanál kókuszreszelék - abból is a finomabbra reszelt
kevés kókuszlikőr - közben kanállal kevergettem, ha kevésnek találtam, még egy picit öntöttem rá
pici tejszín  - tényleg kevés kell ebből is, max talán egy teáskanálnyi
és elvileg összeáll egy masszába. Cukrot nem tettem bele, nem hiányzott nekem. :)
Addig hagytam állni, amíg a hűtőben megdermedt a bonbon.
Majd kiskanál segítségével beletöltögettem a kókuszos masszát a formákba, ujjammal lenyomkodtam és befedtem a tetejüket csokival és ismét vissza a hűtőbe.

Először is baromira örülök ennek a formának. :) Másodszor is végre el tudom készíteni egyszerűbb módon a zserbógombócokat (később posztolok majd erről is) nővérem férjének, meg nővéremnek is, akik folyton ezt kérik tőlem ajándékba. :)

3 megjegyzés:

Gesztenye receptjei írta...

Nagyon szép lett.
Én a külső réteg csokihoz nem teszek tejszínt, csak a csokit olvasztom fel, vagy egy pici vajat, vagy kókuszzsírt teszek. Így roppanósabb a külső réteg:-))
Próbáld ki, hogy nem a mélyhűtőbe teszed, hanem csak a sima hűtőbe a kikenés után.

Emoke írta...

köszi ezt a sok infót :) Hát én ezt a hőfokmérést saccolom csak. Várok is kicsit a kikenéssel, figyelek is arra, hogy ne melegítsem túl, de mindenesetre próbálkozom-próbálkozom. :))) Igen, kókuszzsírra gondoltam én is, csak nincs itthon.

Bianka írta...

Látom Emő bonbon műhelyt nyitottál. Nagyon finom lehet