2010. december 11., szombat

Kelkáposzta főzelék

Még szerencse, hogy van olyan főzelék, amit mindketten imádunk!!! :))))

 így eszem én
így eszi Bencém

Hozzávalók:  1 kisebb fej kelkáposzta,  1 fej vöröshagyma, 2-3 db krumpli, 2-3 gerezd fokhagyma, pár szem köménymag, só, bors, babérlevél, esetleg majoranna
Rántáshoz: pici olaj, 2 evőkanál liszt, 1 lapos ek pirospaprika 
tejföl Emőkének :) 

Na ezt is sokféle képpen készítik. A külső leveleket levesszük (tálaláshoz felhasználhatjuk). A többit megmossuk és csíkokra vágjuk, vagy rozsdamentes reszelőn lereszeljük.
Valaki leforrázza, valaki főzi 1-2 percig a káposztát, majd leönti a  vizet róla, így talán kevésbé puffaszt, mindenesetre érdemes kivágni a vastagabb ereket is, így keserű sem lesz. Menjünk biztosra. :))


Tehát én csinálom így is, úgy is, mikor hogy. Tehát odatesszük főni a kelkáposztát egy lábas vízben, majd  1-2 percig forraljuk és leszűrjük. Egy másik lábasban megdinszteljük az apróra vágott hagymát, zúzott fokhagymát és hozzáadjuk a káposztát. Miután a káposzta összeesik, itt már nem kell sok vízzel felönteni.. Annyi víz legyen a lábasban, hogy a hozzávalók felééig érjen. Ízesítjük a fűszerekkel (só, bors, köménymag, babérlevél, majoranna). 
Az apró kockákra vágott burgonyát én kicsit később szoktam beletenni. A krumplinak elég kb 15 perc,  a káposztát viszont én kb. 35-40 percig szoktam főzni. 
Miután beletettük a krumplit elkészítjük a rántást és még rottyantunk rajta egyet és tálaljuk. 

Jaaa és igen, a teatojás. Ezt mindig elfelejtem ám használni, aztán kapom az ívet, hogy "olyan vagy, mint Anyukád"...hihi, Anyukám sem használ teatojást így mindenki ráharap mindenre és morog. :)))))  De most nem felejtettem el, nem szúrtam ki Bencével. ;))) 
Én magamnak tejföllel készítem.

1 megjegyzés: