2010. december 23., csütörtök

Zserbógombóc

Na ennek az ajándéknak nagyon fog örülni a családom! :)))) 84 db lett! (mínusz, amit Bence ellopkodott, mondván rosszul sikerült a csokizás ;))
Sok helyen láttam már ezt a receptet, de én először Dokinál láttam meg Egy az egyben tovább adom, ez így jó ahogy van. :)
Szóval még nem vagytok elkésve, gombócgyártásra fel. Sikeretek lesz. :) 


Hozzávalók:
15 dkg aszalt sárgabarack
15 dkg darált dió
2 ek narancslikőr vagy helyette konyak/rum
1 ek víz
2 ek porcukor
1 ek. baracklekvár
fél tk rumaroma/rum

A csokibevonathoz:
15 dkg ét tortabevonó/étcsoki
1 tk olaj

1. A barackokat meglocsoljuk az alkohollal és a vízzel és állni hagyjuk kb. 1 órán át.
2. Késes aprítóval, kávédarálóval, vagy ami van, jól szétaprítjuk az aszalt barackokat, majd hozzáadjuk az összes többi hozzávalót, úgy, hogy gyúrható legyen a massza.
3. A masszából pici golyókat formázunk, majd betesszük a hűtőbe őket, hogy könnyebb legyen a csokibevonás.


4. Kb. 1 óra múlva a tortabevonót/étcsokit egy kicsike lábosban gőz fölött megolvasztjuk és belekeverjük az olajat. És itt jön az attrakció!
Helyet csinálunk a pulton: balkéznél a lehűlt gombócokkal teli tálca, mellette fogpiszkálók, középen a csokit tartalmazó lábos, jobbkéznél másik tálca, rajta a hungarocell.
5. A gombócba beleszúrjuk a fogpiszkálót, a csokis lábost kicsit megdöntjük, megforgatjuk a csokiban a golyót és gyorsan beleszúrjuk a hungarocellbe. Ha mind megvan, akkor visszatesszük az egészet a hűtőbe, majd ha megdermedt a csoki, megesszük egyszuszra.

Én az új gépemmel olvasztottam, mártogattam direkt a csavart végű merítőkével és rácsra tettem. :)

6 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon guszták, finom lehet

Fogatlan Motoros írta...

basszus. nyami. csak el kéne már hozzátok menni látogatni valamikor. (amikor ilyenek vannak betárazva, nekem meg épp nem tátong kráter a pofámban... :P)

Emoke írta...

Fogatlan Motoros: ezen el tudsz nyammogni :)))))

Emoke írta...

De ki vagy?! Ismerős? Gyere látogatni... :D

Hajni írta...

Na én kicsit későn érő típus vagyok, idén Katalin napra készítettem, mert imádom a zserbót sajnos minden formában... :) Még a diétásat is, ill, 3 éve már csak olyat eszem. Ez egy jó cucc. És a tiéd guszta is. Az enyém kicsit "szőrös" volt.:)

Emoke írta...

Hajni, köszi! :) Mitől lett szőrös? Amúgy ezt még akkor csináltam, amikor nem tudtam mi is az a "temperálás", szóval hamarosan újra elkészítem és akkor még talán szebb is lesz. (Bár megsúgom, nem golyó lesz, hanem kocka.) :)