2010. december 6., hétfő

Mogyoróvajas bonbon

Ha már van otthon házilag készített mogyoróvajunk.... :))) Ezt is bevetettem...

A képért bocsi, épphogy sikerült lefotóznom. ;)


Alap: 15 dkg jó minőségű csokoládé - most már le fogom fotózni miből is gyártom én ezt a sok bonbont, 3 dkg vaj, 1 evőkanál tejszín. Jól összeolvasztom, a formát ecset segítségével kikenem és beteszem a hűtőbe kb 1 órára.

Mogyoróvaj: hát ezt Bencém készíti, de amit láttam belőle az úgy alakul, hogy vett egy zacskó sós mogyit és a daráló/aprítós géppel jó sokáig darálja és egy idő után szép krémes állagot fog kapni.

Tehát kikaptam egy kis tálkába kb. 2 evőkanálnyi mogyoróvajat és kb 1 lapos evőkanálnyi porcukrot belekevertem - kóstolgattam közben, nem kell édesnek lennie, de mégse legyen túl sós. 

Belekanalazgattam a formába és befedtem a maradék csokoládéval. Vissza a hűtőbe és kb. 1 óra alatt szépen megdermedt.

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Igazán guszta mindegyik bonbonod

Emoke írta...

Köszi Bianka :)) Szerintem most befejeztem egy időre - minimum 1 hétre :D

Tom írta...

Szia Emőke,
Rég hallottam felőled, de köszönöm megkaptam az iwiw-es blogmeghívót.Látom nálatok is tombol a karácsonyi bonbon láz. Friss élményeimet megosztva: Ne tegyél a jó minőségű csokihoz semmit a kikenés előtt. Gőz fölött 40 C-ra melegíteni , utána 26C-ra hűteni lassan. Majd felmelegíteni 30C-ra.Utána bekenni a formát. Ha így teszel gyönyörű fényes és ropogós lesz a csokiburok. :-))

http://4.bp.blogspot.com/_CffNZiXam4Y/TP3N_V7vPUI/AAAAAAAADEg/IibMxoyCU4k/s1600/P1060038.JPG

Tom