2010. december 20., hétfő

Juhtúróval töltött szűzpecsenye

Mondhatnánk azt is, hogy előkarácsonyoztunk. :)
Mivel tele van a mélyhűtő és kell a hely, körbenéztem mit is lehetne ma megcsinálni ebédre, így advent 4. vasárnapján. 
Találtam karajcsontot és szűzpecsenyét...Lett finom húsleves és juhtúróval tölttött szűzpecsenye, barna rizzsel és mivel kaptam ajándékba kolleganőmtől ribizlit, így csináltam egy ribizlis pitét is. Ki is feküdtünk mindketten, úgy bekajáltunk. :) /Gizmó cic is lefetyelte a húslevest majd kifeküdt ő is./

Hozzávalók:
kb. 50 dkg szűzpecsenye (sertés)
1 brindza (10-15 dkg?)
2-3 evőkanál tejföl
magos mustár
steak fűszerkeverék (ezt mi nagyon szeretjük)
kb. 15 dkg szeletelt bacon

Egy őzgerinc formát kibéleltem zsírpapírral, úgy hogy majd a forma tetejére is rá tudjam hajtani,  és belerakosgattam a bacon szeleteket. 

Bence kiklopfolta a szűzpecsenyéket és bekente a magos mustárral, majd rászórta a fűszerkeveréket. 

Közben én a juhtúrót összekevertem 2-3 evőkanál tejföllel, majd a hússzeleteket belerakosgattuk a formába és megtöltöttük juhtúróval. 


Beborítottuk először a hússal, majd ráborítgattuk a baconszeleteket is. Nem volt hústűnk, de nem is hiányzott. 
Az előmelegített sütőben kb. 25 percig sütjük lefedve. Én benne hagytam az őzgerinc formában, de akár ki is lehet tenni tepsibe és úgy sütni tovább. Azért nem tettem ki, mert levet engedett és megegyeztünk Bencével jó lesz ez a szaft a rizsre. :) Tehát 25 perc után addig sütjük, míg a bacon jól megpirul.

2 megjegyzés:

Bianka írta...

imádom az ilyen finomságokat, csodásan néz ki

Bence írta...

Húsbejgli:)

Minket elsőre homokféreg-sültre emlékeztetett, de a lényeg hogy tényleg durván finom volt:) (az egyik kép úgy sikerült mintha a rizsszemek friss lárvák lettek volna).

Mondjuk amikor ránéztem a szabálytalan és inkább gombóc szerű szűzpecsenye darabokra nem tudtam mi lesz ebből, engem is meglepett hogy némi papírfigura vágási-technika és klopfolás után betekerésre alkalmas lapokat tudtam gyártani.

Emőkében most különösen beindult az újító szellem!

Az hogy a göngyölt húst őzgerincbe tegye sütőpapírral és baconnel bélelve ahelyett hogy hústűkkel meg cérnákkal bénáznánk teljesen az ő ötlete (legalábbis egyik recept sem írta ahol hasonlókat nézegettünk).

Így gyakorlatilag bármit pakolhattunk volna bele, akkor is szépen össze lehetett volna göngyölni, és összesül (a szalonnák ráadásul szépen össze is szorították).