2010. december 5., vasárnap

Túrós bonbon - pöttyös pont 2 házilag

Bence ha boltba megy, nem jöhet haza rudi nélkül. ;) Muszáj túrkálnom a szatyorban. ;)) Magának többnyire pöttyös pontot vesz...én maradok a hagyományos rudinál, mindenesetre elkészíteni nem nehéz a pöttyöt sem, most hogy van formám, szóval szereztem neki egy újabb szép napot. ;) És még sok mindenki másnak...

Alap: 15 dkg jó minőségű csoki, 1 evőkanál tejszín, 3 dkg vaj - mindezt 2x.

Túró: 25 dkg túró, 2 evőkanál cukor, 1 vaniliáscukor, 1 evőkanál tejföl, pár csepp citromlé, és kb fél citrom héja (elhagyható) - és kézi botmixerrel jól átpépesíteni 

Pötty = nutella
Az alapot összeolvasztjuk, majd kikenjük ecset segítségével a formánkat. Kaptam tanácsot Gesztenyétől így mostantól nem hűtöm be a formát előre. ;) Fontos hogy alaposak legyünk a kikenéssel - még mindig nem megy ez nekem, látszanak bizony a hézagok - és betesszük a mélyhűtőbe kb 10-15 percre.

Ez alatt az idő alatt elkészítjük a túró tölteléket a fentiek szerint. A formákba töltjük és a közepébe kis mélyedéseket nyomunk. 
Kiskanál segítségével nutellát rakosgatunk a túró közepébe, majd befedjük túróval és végül a csokival lezárjuk.


Kb. 15-20 perc alatt megdermed és ha már van itthon kesztyűm, használom, így semmi ujjlenyomat nem marad a bonbonokon.


 A túróból fog maradni még egy adagra, szóval kezdhetjük előlről az alap elkészítésével. :) El fog fogyni, nem aggódom egy percig se. :) 


UPDATE: legújabb bonbontapasztaltaim alapján mélyhűtés rossz ötlet volt...tehát csak hűtő!! Így nincs nagy hőmérsékletkülönbség!!!

10 megjegyzés:

Szederliget írta...

Azt hiszem szerelmes vagyok :)
Mindenképp megcsinálom, nagyon tetszik! Köszi a receptet! :)

Emoke írta...

Örülök! :) A túróból tényleg sok lesz, lehet érdemes azért féladaggal kezdeni. :) És már nem tejszínezem a csokit, meg vajazom, csak simán megolvasztom.:) Remélem ízleni fog!

Szederliget írta...

Ma tervezem bon-bon "sütőforma" beszerzését, még sosem próbáltam. Érdemes esetleg tudnom valamit a használatáról?

Emoke írta...

Hát én sem vagyok profi benne :) de a jégkockatartókból nehezebb kiszedni. A gasztroshop olalán van ilyen 2e ft körül forma, azok jók! Abban mondjuk nem tudsz ilyen túrópöttyöt csinálni, mert kisebbek, viszont formailag sokkal szebbek és tényleg kezelhetőbbek! A lényeg mindegyiknél sztm az, hogy jó alaposan kikend csokival, ha kell 2x is. Én fejlámpával elszórakoztam vele. :D Ez a kék pedig az Ázsia centerből van, de láttam asszem auchanban is. Ez a pöttynek tökéletes, de más bonbont ebben nem csinálnék. Hát remélem azért tudtam segíteni. :)

Életünk és ételeink írta...

Guszta..

Blogkonyha írta...

Jujj, de jól hangzik! Ezt ki kell majd próbálnom!

Emoke írta...

:) Remélem ízleni fog mindenkinek. Bence egyik kedvence. :)

Névtelen írta...

A muffin sütôforma is jó ???

Emoke írta...

Ha szilikonos akkor jó. De nem lesz az túl nagy? Nekem az lenne. :(

Névtelen írta...

Nem , és köszönöm !