2010. december 2., csütörtök

Nutellás-mogyorós bonbon

Ez is jó lett, szerintem. :) Ebből is bőven elég 1 darab. Tömény, mint mindegyik bonbon. :))
Én ugyan annyira nem rajongok a nutelláért, de Bencém igen. :) Ejj, meg az informatikus fiúk is letámadtak ma... ;)))


Az alap a szokásos (kb. 12 darabhoz): 15 dkg jó minőségű csokoládé, 4-5 dkg vaj, 1 evőkanál tejszín.

A formánkat behűtjük, az "alap"-ot vízgőz fölött összeolvasztjuk,  szilikonos ecset segítségével kikenjük a bonbonformánkat (jelen esetben ez ikeás jégkockatartó) majd hűtőbe tesszük. 
Kb 10 perc múlva kivesszük, pörkölt egész mogyorókat teszünk a közepébe, rárakunk kiskanál segítségével nutellát, majd befedjük a maradék csokoládéval és vissza a hűtőbe. 
Kb. 1 óra múlva kivesszük. A nutella nekem nem dermedt meg. :)  Ja és célszerű kesztyű segítségével dolgozni, pláne mikor kipattintjuk, nem lesz rajta ujjlenyomat ugye. ;)

6 megjegyzés:

Bianka írta...

Fincsi

Gesztenye receptjei írta...

Ez is nagyom klassz!
Egy pici jó tanács, ha elfogadod, akkor nem kell a formát előtte hűtőbe tenni és akkor a csoki szép fénye marad, nem lesz matt.
A csokit mennyire melegíted fel,? Mert attól is lehet matt, ha nem megfelelő módon melegíted.:-9

Bocs, ha belekotnyeleskedtem.

Emoke írta...

Dehogy baj, örülök, ha tanácsot kapok! :)
Az nem lehet, hogy függ a bonbonforma anyagától? Csak mert a mostani 'igazi' szilikonosban például fényes maradt.
A csokit vízgőz felett olvasztom, folyamatos kevergetés mellet, amíg olyan szép folyós lesz. Pontosabban, mikor az összes csoki felolvad még kb fél percig keverem.

Gesztenye receptjei írta...

A csoki olvasztásától nagyon sok függ. Nem szabad 45-50 fok fölé mennie, azután le kell hűteni többszöri átkeverés mellett 28 fokra és újra felmelegíteni 33-33 fokra. Kicsit macerás, de ilyenkor alakul ki a csokoládé kristályszerkezete, amitől szép fényes és roppanós marad a csoki.
Én szilikonost és jégkockatartót is használok, de valóban a szilikonosban nekem is szebb lesz.
Jó csokizást! :-))

Anna írta...

Bonbon mánia blogján láttalak. Ideérve észrevettem, hogy te is jégkockatartóban készítetted ezt a bonbont. Van igazi bonbonformád is? Az puhább mint a jégkockatartó?
Én most készítettem szombaton életem első bonbonját formában, de megfertőzött ez a bonbon vírus. (Egyszer még készítettem ribizlis bonbont, finom volt de nem volt mutatós forma nélkül.)

Emoke írta...

Szia Anna! Üdv nálam. :) Igen, most kaptam egy igazi bonbonformát (pl a kókuszlikőrösnél láthatod is) és sokkal-sokkal puhább, mint pl. ez az ikeás jégkockatartó. Ebből nekem nehéz kinyomni. Az igaziból nagyon szépen kijön (átfordul az egész belseje és szépen le tudod venni a kész bonbont)

Van még ugyan puha jégkockatartóm is - egyiket a lidl-ben vettem (az a szívecskés)és ami kerek azt pedig az ázsia centerben az egyik kis háztartási boltban. De majd csinálok fényképeket és felteszem :)

Én mindenképp javaslok egy igazit beszerezni. :)