2011. január 9., vasárnap

Mogyoróvajas, krémsajtos brownie

Bence vmi nagyon Bencés sütire vágyott. :)
Mondtam neki, hogy nekem mindegy mi, csak mascarpone legyen benne, mert hamarosan meg fog romlani. Így először én egy sima krémsajtos browniet ajánlottam fel neki, amit ő 1 percen belül továbbfejlesztett mogyoróvajas, csokipasztillás brownie-vá. És akkor guglizás ezerrel, mivel én még sose csináltam brownie-t.
Az eredeti recept ITT található. Kicsit alakítottam rajta.

Hozzávalók: 

25 dkg krémsajt (mascarpone, philadelphia)
1/2 csésze mogyóróvaj (házilag készített mogyóróvaj megtalálható ITT)
1/4 csésze kristálycukor
1 tojás
2 evőkanál tej

Beleteszünk mindent egy tálba és a gép segítségével addig keverjük, míg sima nem lesz. Majd félretesszük.

Ez a krém önmagában is nagyon finom.


Tésztához:
25 dkg margarin/vaj
1 csésze kristálycukor
2 evőkanál vanília kivonat
3 tojás
3/4 csésze cukrozatlan kakaó
1 és 1/4 csésze liszt
1/2 teáskanál sütőpor
1/4 teáskanál só
1 csésze csokoládépasztilla

Egy tálba beletesszük a cukrot, olvasztott vajat, vanília kivonatot és habosra keverjük. Egyesével hozzáadjuk a tojásokat is.
Keverjük bele a lisztbe a kakaót, sütőport, sót és adjuk hozzá a vajas masszához. Legvégén szórjuk bele a csokoládépasztillákat is.

Ebből a kakaós masszából vegyünk ki egy csészével. Ezzel fogunk márványosítani.

Egy kisebb tepsit (kb 25x22 cm) zsírpapírral béleljünk ki. Persze lehet nagyobb tepsit is használnunk, akkor vékonyabb lesz a tésztánk.
Tegyük bele a csokoládés tésztát, arra tegyük rá a mogyoróvajas keveréket és legvégül egy kanál segítségével a félretett csokoládés tésztamaradékot keverjük bele.


Előmelegített sütőben kb. 35-45 percig sütjük.

u.i.: Bencének nagyon ízlik, ez a lényeg. Szerintem is finom, de nem vagyok elégedett. Lehet csak azért nem, mert ma nem voltam valami túl jól. :( És nincs összehasonlítási alapom se.

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Remekül néz ki

Gesztenye receptjei írta...

Ez elkerülte a figyelmemet, de azt hiszem ma vagy holnap elkészítem, mert én is olyan receptet kerestem, amibe mascarpone kell:-)))

Emoke írta...

Oké :) kíváncsi vagyok, remélem ízleni fog. Bence azóta is ezt emlegeti, engem nem vágott földhöz.:) A tésztával volt bajom, szerintem lehet kicsit túlsütöttem. :(