2011. január 28., péntek

Csirkeszívpörkölt cukkinitésztával (Bence)

A csirkeszív nem csak olcsó és finom, hanem az egyik leghatékonyabb és legtöbbet dolgozó izom, tehát igen jó minőségű hús, és nem érezni rajta esetleg még a tápos csirkék toll/hal mellékízét sem. Én például nem szeretem a csirkehúst, de a szívet, illetve zuzát (gyk.: gyomor) nagyon. Érdemes előre megvenni 2-3kg szívet, már csak azért is, mert elég nehéz beszerezni. Jól át kell mosni (esetleg mindet félbevágni a mosás előtt, így ha nem lenne olyan friss, az alvadt vérdarabkák kijönnek belőle, egyébként nem gond ez sem, mert sokáig és alaposan meg kell főzni hogy megpuhuljon).



Egy jó adag apróra vágott hagymán, olajon megpörköljük míg fehér nem lesz, só,bors, pirospaprika, fokhagyma egy  kis vörösbor,  pár bögre víz hozzá, aztán hagy főljön a kuktában. A kész pörköltet szétporciózom és lefagyasztom, így sokáig felhasználható. Mikróban melegítésnél sajtot reszelek rá ami szépen ráolvad és nagyon finom.
Köret (cukkinitészta):
A csíkokra vágott cukkinit megsózzuk, kevés olajon megpároljuk. Egyszerű, de nagyszerű. 
Emőkém ezt ette tészta helyett. Ő nagyon tésztás, salátákkal nem szokott jóllakni, szóval ha nem lett volna jó, ehettem volna meg megint egyedül az egészet. :)) 
Emőkebá (Bence)

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Izgalmas :)

Kati írta...

Csakis finom lehet, én még a cukkinit nem próbáltam így, de ami késik nem múlik.

Emőke írta...

:) Tényleg ajánlom...pedig én nem vagyok nagy zöldségevő... ;)