2011. január 26., szerda

Csíkos csirkemell baconbundában salátával

A múltkori Aszaltszilvás pulykakuglófot felülmúlni asszem nem lehet, de azért na! ez sem rossz! :) Sőőt! A receptet Edinától kaptam. :) Remélem jól csináltam és így kell kinéznie. :) Köszönet érte.

Igazából simán csinálhattam volna ezt pulykamellből is, de automatikusan csirkemellet vettem, pedig tudom, hogy Bence nem szereti a csirkét..na mindegy, biztos nem voltam magamnál. :)  
Így a szokásos "Bence-hiszti" is menetrendszerűen lezajlott. :))"fúúúj csirke, büdös;  5 napig ezt fogod enni, hmm ez jól néz ki; azért megkóstolom; ez finom, a sajt semlegesítette a csirkeszagot, kérhetek még?"...de tudtam! :)) 
Így most már csak 2 napig fogom ezt enni... :P

A salátát Bencém csinálta, mindig ő csinálja, szívvel-lélekkel, Emőkésre. Egyszóval: kurvafinom! :)))))) Ezt szívesebben enném 5 napig...és ugye diétás is. 


Hozzávalók: 
2 nagyobb csirkemell
bacon
fűszersó
liszt
tojás
reszeltsajt

A csirkemellet megmossuk, szeletekre vágjuk, kiklopfoljuk, befűszerezzük. Az őzgerincformát kibéleljük zsírpapírral, és baconnel, majd a csirkemelleket liszt-tojás-reszeltsajtba forgatjuk és beletesszük a formába. Én azért még reszeltem rá rendesen sajtot. Majd beborítjuk a tetejét baconnel. Előmelegített sütőben kb. 40 percig sütjük alufóliával lefedve, majd kiborítjuk egy tepsibe és megpirítjuk a tetejét is.

Saláta (Bence)

A salátát én mindig egy picit másképp csinálom, - az hogy mi kerül bele a hűtő és éléskamra, valamint az aktuális hangulatom és ötleteim függvénye.

1 cukkini
1 paradicsom
1 sárgarépa
1/2 kígyóuborka
2dl tejföl
2dl kefír
1dl joghurt
1 ek majonéz
bazsalikom,oregano, kakukfű
pici fokhagyma
egy karika lilahagyma apróra vágra (nem egész! csak egy vastagabb karika!)
pár darab kéksajt elmorzsolva
reszelt trappista
reszelt parmezán
kb egy marék fekete olajbogyó
1/4 jégsaláta.
pici só/őtölt bors ízlés szerint.

A cukkini nagyobb darab volt ezért a közepén a puha részt kanállal vájtam ki, kívül pedig meghámoztam.
A hámozóval vékony hosszú csíkokra szeleteltem, amit keresztben is elvágtam egyszer. A sárgarépát szintén hámozóval vékony csíkokra vágtam, aztán ujjnyi szeletkékre (wok hangulatú kis téglalapokat kaptam).
A paradicsomot, uborkát, salátát, olajbogyót apróra vágtam, és az összes hozzávalót jól összekevertem egy nagy tálban. A végén belekóstolás után nagyon picit sóztam, borsoztam.
Folpackkal lefedve a hűtőbe tettem.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ezt tuti megcsinálom a főnöknek, mert imádja a sajtos csirkét ,de én meg a bacont..

A