2010. november 1., hétfő

Sztrapacska (strapačky)


Hozzávalók: (elvileg 8 ??? személyre)

1 kg krumpli
kb. 45-50 dkg liszt
2 tojás
1 teáskanál só

30 dkg juhtúró (Bryndza)
2 dl tejföl
fokhagyma ízlés szerint

kb. 4 fej vöröshagyma
kb. 20-30 dkg bacon

Bence külön készített kis hagymás-baconos feltétet. Felvágott 4 hagymát és kevés olajon a baconnel együtt megdinsztelte.

Én közben ledaráltam a krumplit. Nem reszelek, az sokáig tart. :) Odatettem a vizet forrni.


És akkor most jön a lényeg. Ha gyorsan összekevered a liszttel, nem fog bebarnulni a krumpli (Dvorák féle cseh családi fondorlat). Tehát beletettem a keverőtálba a krumplit, lisztet, tojásokat és a sót és szépen összekeverte a gép. :) 


Amint felforrt a víz, hívtam Bencét, és felváltva szaggattuk a nokedlikat. :) 


Amint feljöttek a nokedlik a víz tetejére, még pár percig főztük, közben többször megkevertük fakanállal, nehogy összeragadjanak. 


Közben felébredt az "éjszakai műszakos" Gizmó-cica és kijött megszemlélni mit főznek ezek kint a konyhában!? Nem maradhat ki a buliból, természetesen. :)
Szóval ilyen szép világos maradt: 

És úgy bezabáltunk mindketten, hogy utána ihattuk a szódabikarbónás vizet. :D:D:D Lököttek...

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

8 személyre, HAHA

Bianka írta...

Imádom, nagyon megkívántam
szép a macsek

Névtelen írta...

A sztrapacskában (amit errefelé haluskának hívnak) nincs ennyi liszt, tojás pedig egyáltalán. Lereszelik a krumplit, ha közben kicsit megbarnul, nem bánják:) Annyi lisztet szórnak rá, amennyi felissza a levét, összekeverik, és már szaggatják is (profik deszkáról, késsel). Első főzet kicsinyt szétmegy, nem baj. A kérdés mindig az, ki mennyi "vetetet" bír megenni.

Emoke írta...

Kedves Névtelen: Ahány ház annyi szokás. :) Nálunk ez a fajta a sztrapacska, nálatok meg az a fajta a haluska. :)

tücsi írta...

Úgy megkívántam, hogy ma elkészítem, de nem juhtúróval,hanem savanyú káposztával, mert nincsen itthon juhtúró.:)

Rigor írta...

Savanyú káposztával, meg párolt gombával is finom! :)