2012. január 4., szerda

Spagetti paradicsomos húsgombóccal

Emőke megkért, hogy csináljak neki olyan húsgombócos spagettit (update tésztával), mint amilyet a tisztatészta blog oldalán látott. /megsúgom egyik kedvenc blogja, tele házi készítésű tésztákkal/

Persze mint "mindig" most sem tartottam ám be a receptet, inkább csak olyan iránymutatásként tekintettem rá. Látványra pont olyan lett, amit a nagydarab szicíliai maffiózók esznek az amerikai filmekben. (Aztán utánaolvastam, és tényleg ez az étel szicíliai-amerikai eredetű). És hogy milyen lett az íze? Erről legyen elég annyi hogy Emőke kikötötte, ezentúl csak ilyen spagettit hajlandó enni. :)


Hozzávalók:

1 vöröshagyma
5 gerezd fokhagyma
1 hámozott paradicsom konzerv
2-3 paradicsom
1 sárgarépa
1 cikk zeller (akkora mint a répa)
5-6 levél friss bazsalikom
1 húsleves alaplé kocka

reszelt szerecsendió, só, cukor  paradicsomsűrítmény (ízlés szerint)


A gombóc

500g darált sertéshús (legközelebb kipróbálom marha vagy legalább fele marha fele disznóból - most ez volt az olcsóbb).
1 csokor friss, aprított petrezselyem
steak fűszersó (ami egy kis só, bors, curry, folyékony füst)

A gombóc hozzávalóit összekevertem egy tálban és svéd húsgombóc méretű gömböket formáztam belőle.
A kedvenc tefal serpenyőnkben (wok mértű, de korszerűbb) kevés olajon megsütögettem a gombócokat.

A mártás

Úgy gondoltam hogy spórolok a mosogatással az olajjal és az idővel, úgyhogy csak leöntöttem a megmaradt olajból, és ebben láttam hozzá a mártás elkészítéséhez.

Az apróra vágott hagymát üvegesre pirítottam az olajon, aztán hozzáadtam a félbevágott répát és a zellerdarabot, valamint a hámozott paradicsomos konzervet és a frissen hámozott és darabolt paradicsomokat is. A paradicsomot saját szabadalmaztatott módszerem alapján hőlégfúvóval megdolgoztam, úgy húztam le a héjját.
Egy kis szerecsendiót egy húsleveskockát és egy kevés vizet adtam hozzá, és kb 20 percig rotyogtattam.

Ezt követően  kivettem belőle a répát és a zellert, az ízeket pedig hozzá, sóval/ cukorral /paradicsomsűrítménnyel korrigáltam.
Ennek mértékét mindenkinek kóstolással kell eldöntenie (attól függ mennyire volt édes a felhasznált paradicsom, milyen az ízlése stb.).

Ezután beletettem a gombócokat, és apróra vágott fokhagymát (én mindig a vége felé szeretem hozzáadni a fokhagymát, mert így jobban megmarad az íze).

Így együtt rogyottattam még kb 10 percig, és záróakkordként 5-6 feldarabolt friss bazsalikomot tettem bele. A bazsalikommal már csak 5 percet pároltam (a fiss bazsalikom finom íze így megmarad, - a hosszabb főzésnél ez elveszne/elkeveredne a többi ízzel).



A kész ragut szedjük a tésztára, szórjuk meg reszelt trappista és parmezán sajttal.

Jó étvágyat!

7 megjegyzés:

Csongi írta...

Nagyon tetszik! Hétvégén elkészítem :)

Éva írta...

Nagyon guszta és finom lehetett! Mennyivel másabb és könnyebb így csak nézni és csodálni mint elkészíteni!

Blogkonyha írta...

Ízes étek! Nagyon guszta!

Unknown írta...

Én is hasonlót készítek, imádják a gyerekek. Nekem mindig a Susi és Tekergő mese jut eszembe róla. :)Köszi a blogtippet is :)

Emoke írta...

Csongi: várom a beszámolót! :)

Éva: most én is élveztem, hogy mire hazaértem kész, főtt étellel várt Bence. :D Annyira csak nem macerás?! :)

Illéskrisz: nagyon köszönöm!!! :)

Vikvi: :) Fura, hogy én eddig sose ettem a húsgombóc mellé tésztát, vagy fordítva...de ötletként sem jutott volna eszembe. :) Most meg annyira ízlik, hogy még vagy 5 tányérral megettem volna. :D

Roza írta...

Nagyon guszta!

Csongi írta...

Végre sikerült elkészítenem, nagyon-nagyon finom lett! Nekem a szószba belelöttyent egy pici eperbor, nem rontotta le :D A családnak is nagyon ízlett. Köszi a receptet, máskor is biztos így készítem :)