2012. március 28., szerda

Mozart bonbon - Mágneses polikarbonát forma

Karácsony óta íródik a bejegyzés. :))) De akkor most gyorsan kiegészítem ezt a posztot az általunk kedvelt Mozart-golyóval (amit már korábban is elkészítettem). A golyót újra fogom készíteni, mert akkor még nem tudtam azt, amit ma már tudok. :) És a kép is zavar. :)
Ezért most ezt a posztot a Mozart bonbon (magunk között Bartók-bonbon) képével és a hamis receptjével egészíteném ki, mivel ezt is a mágneses formában készítettem. Valamint az első gömb polikarbonát formámban is ez készült. A csokin pedig látható Bencém is, ahogy épp ordít. Ezért a képért érdemes ide kattintani. :)

 Ezek a bonbonok mind a mágneses formával készültek! (ovális, szív, négyzet)  



  
Mivel polikarbonát formában készült az egész, szinte csak beledobáltam a csokoládéhülyebe az alapanyagokat. 
Amire szükség van: marcipán, nugátkrém (keményebb változatot használtam), esetleg pisztácia-marcipán (pár szem pisztáciát mozsárban jól összetörünk és hozzágyúrjuk egy adag marcipánhoz - ettől lesz zöld, de ez el is hagyható)

Előkészítjük a polikarbonát formát. Az étcsokoládét megolvasztjuk és temperáljuk. (képes temperálás polikarbonát formában: itt található, képes beszámoló szilikonos formában: itt található).
A nugátkrém egy részét épp csak megolvasztjuk, hogy kenhető legyen. Ne legyen forró, ha mégis, várjunk vele. Egy ecset segítségével kikenjük a kész csokoládhüvelyt vékonyan.
A marcipánt és a pisztácia marcipánt két zsírpapír között kinyújtjuk, kis kockákra/téglalapokra vágjuk és a sima marcipánra ráhelyezünk egy kis darabka nugátkrémet, beborítjuk a pisztácia marcipánnal, kicsit összegyúrjuk és a formába helyezzük, eligazítjuk és helyet hagyunk a lezáráshoz. A csokoládét újra temperáljuk és lezárjuk a bonbonokat.

És akkor a mágneses forma használatáról:

Szóval szert tettem egy ovális mágneses polikarbonát formára. Food-Pack-ban vettem. Szemeztem vele egy ideje, ott "porosodott", szerencsére nem akarta senki megvenni...és végül úgy döntöttem az enyém lesz, nem másé. :P A legkedvencebb formám azóta.
Ha minden igaz hamarosan bővül a kollekcióm egy szív és egy négyzet formával is, juhé!! Köszönöm!


A forma lényege, hogy szép transzferfóliázott, egyedi bonbonokat tudunk készíteni, anélkül, hogy mártogatni kellene a bonbont, rásimítani a fóliát stb. Szóval sokkal egyszerűbb a módszer, persze drágább is. :) 

A mágneses lapot leválasztjuk a formáról.


Ráhelyezzük a méretre vágott transzferfóliát, úgy, hogy a domornyomott részre kerüljön majd a csokoládé.


                                  Amint elhelyztük a fóliát a mágneses fedőlapot visszapattintjuk.


És a továbbiakban ugyanúgy használjuk a formát, mintha sima polikarbonát formát használnánk. 

Amikor elkészültünk a bonbonnal, a mágneses fedőlapot leemeljük, lehúzzuk a fóliát.


És kirázzuk a bonbonokat.


                                              A karácsonyi kollekcióban jól mutatott:

5 megjegyzés:

Katucikonyha, írta...

Uh, ez nagyon király! Az a szögletes is nagyon jó lesz.

Emoke írta...

Köszi Katuci! :) Imádom ezt a formát, nem tudom miért is szemeztem annyit vele...Talán ezt használom a legtöbbet. :D

Praliné Zsuzsi írta...

Szívesen ;) A hétvégén én is kipróbálom a kocka alakút, már kíváncsi vagyok rá!
Ja, és nem ér, h nincs felezett kép Bartók úrról!!!

Unknown írta...

Nagyon szuper, nem is hallottam még ilyen formáról. Megint csak értékelni tudom a képekben gazdag bejegyzést :)

Marcsi írta...

Csak ámulok, és bámulok minő gyönyörűségeset alkottál!!!!