2012. március 4., vasárnap

Erdeigyümölcsös csokoládétorta bonbonnal díszítve

Nem tagadom, ez egy finom torta. Michel Roux Tésztavarázs című könyvéből készült, melyet T.bálint Könyvkiadó jóvoltából kaptam. A könyvről bővebben itt írtam.
8 szeletes, kis adag, de bőven elég egy szelet. :) Én direkt erdei gyümölccsel készítettem (málna helyett), mert szeretjük a savanykás ízeket.


 Hozzávalók:

240 g pâte sucrée  
 (a linken található mennyiséget kell felezni) 

250 g erdei gyümölcs

csokoládékrémhez (ganache):
250 ml habtejszín
200 g jó minőségű étcsokoládé (65%)
1 evőkanál méz
50 g vaj

bonbonokhoz (10 db)
10 dkg étcsokoládé
kb. 2 evőkanál az erdei gyümölcsből
kb. 2 evőkanál a csokoládkrémből

A pâte sucrée elkészítése ITT található. A pihentetett tésztát kicsomagoljuk és lisztezett felületen 2-3 mm vastagságúra nyújtjuk. Kibélelünk vele egy 20 cm-s átmérőjü, 2,5 cm mély piteformát (vagy kapcsos tortaformát - én tortaformával készítettem). Hűtőben pihentetjük 20 percig. 


A sütőt előmelegítjük 190 fokra. A tészta alját villával megszúrkáljuk és 20 perc alatt vakra sütjük. (vagyis: a tésztát sütőpapírral beborítjuk és sütőbabot öntünk bele, ami lenyomja a tésztát, és megakadályozza, hogy sütés közben a tészta felhólyagosodjon.) 
A sütő hőmérsékletét 180 fokra mérsékeljük és eltávolítjuk a formából a sütőbabot, majd a tésztát további 5 percre a sütőbe visszatesszük. Rácsra helyezzük és hagyjuk kihűlni

 
A gyümölcsöt egyenletesen eloszlatjuk a tészta alján. (én fagyasztott gyümölcsöt használtam, hagytam jól lecsöpögni, nehogy átáztassa a tésztát és félretettem kb 2 evőkanálnyit a bonbonokhoz).


Elkészítjük a csokoládékrémet (ganache-t): 

A csokoládékrémhez közepes lángon felforraljuk a tejszínt egy vastag aljú lábasban.
Lehúzzuk a tűzről, belekeverjük a csokoládét, mézet és végül a vajat. 
A csokoládékrémet a gyümölcsre öntjük (kb 2 evőkanálnyit félretettem a bonbonokhoz), így megtöltjük a formát, majd hűtőbe tesszük  (legalább 2 órára, vagy egy éjszakára) 

Elkészítjük a bonbonokat: (el is hagyható)

Előkészítjük a polikarbonát formát (a bonbon elkészíthető szilikonos formában is). Egy ecset segítségével kikenjük ehető csillámporral a formát (ez is elhagyható).
  1. A csokoládét megolvasztjuk és temperáljuk.. A formába öntjük, légbuborékokat kiütögetjük, majd fejjel-lefelé fordítva egy sütőpapírra kifolyatjuk a felesleges csokoládét (amint megdermed ez a csokoládé újrahasznosítható).
  2. A formát a csokoládéhüvely dermedéséig hűtőbe tesszük (kb. 30 perc).
  3. A gyümölcsöt kis lángon pár percig forralom majd kihűtöm és a csokoládéhüvelyek aljába teszek fél teáskanálnyit. A tetejére csokoládékrémet kanalazok, helyet hagyva a bonbonok lezárásához.
  4. Újratemperált csokoládéval lezárjuk a bonbonokat.
Nagyon éles, forró vízbe mártott, majd letörölt késsel szeleteljük fel a tortát.

    6 megjegyzés:

    Elena írta...

    Ez valami mennyei lehetett....fantasztikusan hangzik!!

    Emoke írta...

    :) nagyon fini volt!! tesómék nagyon dícsérték! :)

    marisz57 írta...

    Nagyon gyönyörű, gusztusos!

    Névtelen írta...

    Gyönyörű lett!

    Emoke írta...

    marisz57! köszönöm!!

    Flóra: köszi, próbálkozom jobban fotózni, bár hozzáteszem, anyukáméknál ugye van fény! :D

    Janka írta...

    Nagyon finomra sikerült nálunk is ez a torta, szóval elmentve egy következő alkalomra is.
    Mivel a rendes adagból készítettem tésztát, így a hűtőben tartva, épp ma használom fel. Kis kosárformába nyomkodom, és majd meggyel felturbózott csokipudingot töltök bele (ezek most épp vannak itthon, csokikrémhez meg nincs hozzávalóm).