2012. február 6., hétfő

Orange curd (Narancskrém)

Tökéletes bonbontöltelék vagy akár kekszhez, vagy csak úgy kanalazva...finom!! Elvileg hűtőben eláll 1 hétig...elvileg. Asszem veszek citromot, vérnarancsot és grapfruitot és csinálok még pár ilyen krémet.



Hozzávalók: (2 dl)

2 narancs leve (150 ml)
1 narancs reszelt héja
1 ek citromlé
1 egész tojás
2 tojás sárgája
100 g barna cukor
80 g vaj



1. A narancs levét öntsük egy lábasba és kb. 4 percig forraljuk. Vegyük le a tűzről, keverjük bele a narancs héját és a citromlevet. Hagyjuk hűlni.

2. A tojást, cukrot, vajat robotgéppel keverjük habosra.

3. Amikor kihűlt a narancslé adjuk hozzá a cukros keveréket, tegyük vissza a tűzre és kb. 6 percig forraljuk, addig amíg pudingszerű nem lesz a krém.


4. Szűrjük át és öntsük üvegbe.



kötelező kanalas kép:)

Az eredeti recept itt található.

6 megjegyzés:

Roza írta...

Ezt el kell készítenem!:)

DebiGabi írta...

A citromos változatot már készítettem, de így narancsosan is meg fogjuk kóstolni. Nagy guszta lett!

Éva írta...

Nagyon finom lehet, guszta! Kifogom próbálni, mert ugyis mindíg bénázok a bonbon töltelékkel. Hátha ez jó lesz bele!

Kati írta...

Hát ez isteni lehet:)

Turák Kinga írta...

nagyon ügyi vagy, és ez a dizájn, nagyon tetszik!!!
rám, most sacher torta vár! :) készítésügyileg!

Emoke írta...

Roza: majd számolj be :) én most csinálom a második adagot. :)

DebiGabi: Citromosat én még nem próbáltam, de hamarosan azt is szeretném kipróbálni. :)

Éva: :) sztm nagyon finom lehet bonbonba, a következő adagot bele is teszem :))

Kati: köszi :)

Kinga: köszi, sacher tortát még nem csináltam!! Majd meglesem nálad! :)