2012. június 25., hétfő

Strawberry granita, avagy epres jégkása

A melegben mindig jól jön egy kis hűsítő jégkása, nem? (az már más kérdés, hogy most hideg van :D)
El tudtam volna még fogyasztani belőle 1-2 adaggal. Kár, hogy csak fél kg eprünk volt itthon. Az én részemet feltúrbóztam egy kis fehér rummal. :) Annyira piros és annyira eperízű (volt)!! Imádtam! :)


Hozzávalók (4 adag = 1 liter)
(én fél adagot készítettem)

1 kg megtisztított eper
7,5 dkg cukor (vagy xilit)
2,5 dl víz
pár csepp citromlé





Szeleteljük fel az epret és öntsük egy nagyobb lábasba. Adjuk hozzá a cukrot (vagy xilitet) és kis lángon kevergessük addig, míg a cukor (vagy xilit) fel nem olvad. Vegyük le a tűzről, fedjük le és szobahőmérsékleten hagyjuk állni 1 órát. Időnként kavargassuk át.


Adjuk hozzá a vizet, citromlevet és turmixgéppel pürésítsük. A magok miatt passzírozzuk át. Öntsük egy tálkába és tegyük mélyhűtőbe.


Granita szabályok: Első alkalommal 1 óra után ellenőrizzük a keveréket. Amint elkezd fagyni, fogjunk egy villát és a szélén befagyott részeket törjük át és toljuk középre. Minden nagyobb jégdarabot törjünk át. Utána 30 percenként ismételjük meg ezt a folyamatot, addig míg el nem készül a granitánk.


Forrás: The Perfect Scoop by David Lebovitz   145. o. - Ezt a csodás könyvet Praliné Zsuzsi adta kölcsön. Itt is köszönöm. :)

3 megjegyzés:

Erika írta...

De jól jönne most...!:)
Gyönyörű színe van!

Névtelen írta...

Gyönyörű a színe. Azt megkérdezhetem,hol szereszted a szép szivószálakat?Köszike.

Emoke írta...

Köszönöm-köszönöm. :)
Nekem is jól jönne még egy-két adag, de sztm a csokis is jó lesz, remélem. :D

Innen rendeltük: http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280886058546&ssPageName=ADME%3AL%3AOU%3AUS%3A1123#ht_500wt_1202