2012. június 6., szerda

Rebarbara és gyömbér lekvár

A sok egyszerű és gyorsan elkészíthető recept közül nem tudtam választani, így a rebarbara döntött (nehogy megromoljon ugye) és ez lett az első recept, amelyet kipróbáltam Rachel Allentől. A család kedvencei c. könyv az én épp aktuális kedvencem is. :)  Friss, piros belsejű rebarbarát pedig a lidlből sikerült szerválni.  


Minden leszámítva, kb 30 perc alatt kész is voltam. Igaz a lenti mennyiség felét készítettem, de pikk-pakk elkészültem. A fél adagból nekem 3 x 2,2 dl lekvár lett.
Hozzávalók:

900 g rebarbara, megtisztítva és felszeletelve
900 g cukor
100 ml víz
3 ek friss, reszelt gyömbér
75 ml citromlé

"Egy csészealjat a fagyasztóba teszünk. A hozzávalókat nagy lábosban, közepes lángon felmelegítjük és kevergetjük, amíg a cukor fel nem oldódik. A lángot nagyra állítjuk és felforraljuk, majd 15 percig forraljuk, amíg el nem készül. /Nekem 20 perc volt./
Hogy leellenőrizzük, hogy a lekvár elkészült-e, egy kanálnyit a lehűtött csészealjra helyezünk és átnyomjuk az ujjunkat a lekvárgombócon - ha a tetején képződött bőr összeráncosodik, amikor megnyomjuk, akkor elkészült. Fertőtlenített befőttesüvegekbe töltjük és lezárjuk, amíg még meleg."

Ennyi. :) Finom, fűszeres...! Ajánló itt.

4 megjegyzés:

Beastie írta...

dzsemfix-szel nekiállok - szintén lidl barbarával :) éljen, éljen....

Emoke írta...

sztm ne tegyél bele, összeáll szépen!! Hajrá :)

geszt írta...

Ebből is főztem fél adagot, mert egy barátnőm nagy gyömbérrajongó. Nekem kicsit túl gyömbéres lett, fele elég lenne bele, de neki nagyon ízlett. Én pektines cukorral főztem, teljesen jó állagú lett!

Emoke írta...

geszt: igen, a gyömbér ilyen. Nekem is kicsit erős benne, de családnak meg így ízlett. :) Örülök, hogy jó lett. :)