2012. június 8., péntek

Skót palacsinta

Rachel Allen napokat tartok, sorry. :))) Hát ez a könyv most nagyon nagy kedvenc. :) Kb. 15 perc alatt lett kész 12 db habkönnyű palacsinta.


Hozzávalók:

100 g liszt
1 tk sütőpor
25 g kristálycukor
csipet só
1 tojás
125 ml tej
néhány csepp olaj

Melegítsük fel a teflon serpenyőt és enyhén olajozzuk ki. Mire felmelegszik, kész is a tészta. :) 
Tegyük egy keverőtálba a lisztet, sütőport, cukrot, sót és keverjük el. Adjuk hozzá a tojást majd lassan a tejet. Addig keverjük, míg csomómentes keveréket nem kapunk. 

Egymástól kellő távolságra, kb 2 evőkanállal tegyünk a forró serpenyőbe, hogy ne ragadjanak össze. Amikor megjelennek a buborékok, vagy ha már aranybarna színű, fordítsuk meg.


Akit esetleg érdekelne a könyv: itt írtam róla, T.bálint Könyvkiadótól meg is lehet rendelni. 

És érdemes náluk a hírlevélre feliratkozni, mert előfordul, hogy szerdánként megőrülnek és hihetetlen akciót csinálnak..mint pl. most vasárnapig Michel Roux: Tésztavarázs és Gordon Ramsay: Mennyei halételek c. könyvét lehet megvenni 1990,-Ft-os áron. Klikk ide.

10 megjegyzés:

Beastie írta...

én tennék bele 3 kanál ricottát is :) de mindenképp kipróbálom, mert a palacsinta bármikor jöhet...

Emoke írta...

Tegyél, elbírja. :) Neked való recept. ;)

gionetta írta...

Első látásra, gondoltam, én tennék bele bodzavirágot. Utána olvastam a kommenteket. Tehát ez egy jó alaprecept, jól bővíthető, variálható. El is mentem! Hálás köszönet érte!!! :-))

Emoke írta...

gionetta: legalábbis remélem variálható :) én úgy gondolom..max majd lehet szidni, ha mégse ;)
Bodzás? Hmmm :)

Praliné Zsuzsi írta...

Én nem variálok, ha összehozom az epres-rebarbarás lekvárt holnap este, akkor vasárnap ezt reggelizzük ;) Köszi, puszi!

Emoke írta...

Zsuzsi: nincs mit :) (majd írd meg milyen lett a pali, a lekvár tudom milyen, itt veszekedés van érte :D) puszi

gionetta írta...

Emő jelentem, variálható!!!! Valami mennyei lett bodzával és anélkül is! Dupla adagot készítettem, desszertnek ebéd utánra (mert csak akkorra tudtunk bodzát szedni) és el is fogyott ez a mennyiség a kiadós leves és második után. Mindezt a mennyiséget 2 felnőtt és egy 6 éves termelte be. Mondanom sem kell Nagyfiú holnap reggelire is ezt rendelt. ;-) És ő is tetemes mennyiséget termelt be. Köszi a receptért! :*

Főzőmasina írta...

Teszteltük egy kis túróval felturbózva. Isteni! Köszi az ötletet!

Emoke írta...

Gionetta: örülök, hogy ízlett :)) De még a dupla mennyiség is hamar kész, szerencsére. :D

Főzőmasinak: nincs mit! túróval sem lehet rossz :) örülök! :)

Névtelen írta...

What i do not unԁегstood
is іn truth how you're not actually a lot more neatly-favored than you might be now. You're very intellіgent.
Yοu reаlizе theгеfοre significаntly
in terms of thіѕ matter, prοduсed me in my ѵieω consіԁег it frоm а
lot of various angles. Іts like women anԁ men don't seem to be interested unless it is something to do with Lady gaga! Your individual stuffs great. At all times maintain it up!

Feel free to surf to my page Home Laser hair removal