2011. június 6., hétfő

Parajos palacsintarolád

Elég sűrűn megy nálunk a tvpaprika. És hála az IPTV-nek, végre fel tudtam venni a műsort. Hopp egy galacsin... ;) Nem úgy mint, szegény Anyukám, aki folyton körmöli a recepteket és a felét sem bírja leírni, majd felhív, hogy keressek rá...bár ugyanezt csináltam eddig én is. :) "Anyucizol", szokta mondani Bence. :)

Sülve-főve Bencével, izé Tamással - parajos palacsintarolád



Hozzávalók a palacsintához (kb. 6 db)
- 2 tojás
- 2 dl tej
- 1 dl tejszín
- csipet só
- kevés víz
- 15 dkg liszt (Master Mix szénhidrátcsökkentővel felesben)
- 20 dkg parajpüré

Egy tálban kis kézi habverővel összekeverjük a tojást, tejet, tejszínt. Hozzákeverjük a sót és a kevés vizet, majd fokozatosan hozzákeverjük a lisztet. Legvégén a lecsöpögtetett parajt is beleforgatjuk a tésztába. (én fagyasztottat használtam, de lehet nyerset is, akkor le kell forrázni és pürésíteni)
Félretesszük, hogy álljon egy kicsit a tészta. Addig elkészítjük a tölteléket.

Töltelék:
15 dkg kéksajt
25 dkg mascarpone (20 dkg van az eredeti receptben, de kell bele az a maradék 5 dkg)
3 dkg szobahőmérsékletű vaj
5 dkg apróra vágott dióbél

Villával összetörjük a kéksajtot és hozzákeverjük a többi hozzávalót. (lehet pici sót is beletenni!)

Kisütjük a palacsintákat. Még melegen feltekerjük őket és megvárjuk míg kihülnek (így nem fog megrepedni jó esetben). Amint kihült megkenjük a töltelékkel. /Egy estét pihent a hűtőben, mert másnap vittük ki Anyukámékhoz a családi banzájra - így könnyebb volt szeletelni. Ha frissen szeretnénk szeletelni a kést mártsuk langyos vízbe.
Olívaolajjal meglocsolt jégsalátára tesszük a szeleteket és őrölt borssal megszórva tálaljuk.

/Ízlett mindenkinek...még tesóm gyerekeinek is, ez volt talán a legnagyobb öröm! Igaz, bármit is csinálok, mindenre azt mondják finom. Jól nevelt gyerekek. :P/

9 megjegyzés:

Gesztenye receptjei írta...

Emőke!
Nagyon tudnám most szeretni, legalább is megkóstolni. Minden jöhet, ami spenótos:-))

Emoke írta...

Gesztenye: finooom volt! :) Annyira nem lehet érezni a spenótot, mert a kéksajtnak elég intenzív az íze.

Kati írta...

Nagyon guszta, látom neked is van "papir" tálad:)

Panna írta...

wow, de jó! és a tálalás! Ismerős, receptet körmölni én is szoktam :))

Beastie írta...

szép, nagyon szép. de nálunk bukna a lányokon:)

Emoke írta...

Kati: igen, kellett nagyon. :P

Panna: anyukáméknál vagy 2 mappa ilyen körmölt receptem van + x kg újságból kivagdosott receptek :D Anyukám is gyűjti nekünk szépen. :)

Beastie: köszi, majd ha nagyobbak lesznek. :)

Panna írta...

Nekem is kb. ennyi recept gyűjteményem van kilóra :)) Csak még nem találtam ki, hogy ki fogja mindet megsütni és megfőzni :))

Seafalcon írta...

Ez klassz, mint minden, ami spenótos. A recept eltéve.

A blog legfrissebb bejegyzéseit olvasva, azt gondoltam, de jó nálatok gyereknek lenni, csak sütit esztek, de látom, van más is...

Emoke írta...

Seafalcon: :) üdv! Bevallom őszintén én sütni szeretek jobban, lehet ezért van sok "süti" a blogban. De tényleg van más is. A sütés remélem sikerülni fog, nekem kicsit szakadt a tészta, de csak az első. Lehet nem vártam meg, míg elég forró legyen a teflon. :)