2011. május 15., vasárnap

Erdei gyümölcsös pite

Ezt még muszáj volt elkészíteni Beastie's Bistro blogjából. :) Tekintettel arra, hogy sokáig nem volt kapható se a lidl-ben, se az aldiban erdei gyümölcsmix, így csúszott a piteprojekt. 
De végre érkezett szállítmány. Így elkészült, vittem a Családnak, el is fogyott. :) Tökéletes!

Az eredeti receptért klikk ide

Hozzávalók:

Tészta:  (2 pitéhez elegendő)
50 dkg liszt 
25 dkg szobahőmérsékletű margarin
10 dkg porcukor
1 zacskó vaníliás cukor
1 zacskó sütőpor
3 tojás 
1 tojás a lekenéshez

Töltelék: (1 pitébe tettem bele ezt a mennyiséget)
750 g kiolvasztott erdei gyümölcs mix
3 evőkanál kristálycukor
1 zacskó főzős vaníliapuding

A keverőgépbe beletettem a lisztet, margarint és a dagasztó fejjel hagytam dolgozni a gépet. Amikor már elmorzsolódott a margarin, beleszórtam a többi hozzávalót (porcukor, vaníliás cukor, sütőpor, tojások). Pár perc múlva szépen összeállt a tészta. Kivettem, lisztezett munkalapon kicsit átgyúrtam, lemértem, 4 részre osztottam, folpackba csomagoltam és hűtőbe tettem. 250g/1 buci. Pár órát állni hagytam.

Töltelék: Az erdei gyümölcskeveréket odatesszük a tűzre. A levét én nem öntöttem le. 3 kanál cukrot hozzáadtam és folytonos kevergetés mellett kb 10-15 percig rotyogtattam. Egy kis levet kiszedtem, abban összekvertem a pundingport és visszaöntöttem az edénybe. Még pár percig főzzük és szépen besűrűsödik a töltelékünk. Hagyjuk kihűlni. 

A piterformát kizsíroztam, liszteztem. Az egyik bucit kinyújtottam és szépen belehelyeztem a formába. Szélére is jusson. A kihűlt tölteléket beleöntöttem, szépen eloszlattam a tésztán, majd a tetejére rátettem a másik kinyújtott tésztát. Megkentem a felvert tojással, megszúrkáltam villával és előmelegített sütőben, közepes lángon kb 30-40 perc alatt aranybarnára sütjük. 

Várjuk meg amíg kihűl a pite. Mondom vááárjuk meg! :)))

u.i.: Családomat csókoltatom innen is! :) Nemtom hányszor lelekvározták a tölteléket... :)) Hazajövök (Bence ma itthon maradt) erre megszólal: "olyan lekváros kinézete van" - pff, csókoltatlak Téged is. :)))

8 megjegyzés:

Beastie írta...

Egy jó nagy like, mi más ? köszi a feldolgozást és a kitartást :)

Panna írta...

Na akkor megsütötted :)) Már vártam, mert nagyon úgy tűnt a régebbi bejegyzéseidből, hogy alig várod, hogy kipróbálhasd :)) Gondolom a lekváros beszólások ellenére nagyon finom volt és hipp-hopp elfogyott :))

Praliné Zsuzsi írta...

Jaj. Szinte érzem az ízét a számban! Biztos meggyel is szuper lenne!

4Gyerek írta...

bíztos nem lekváros a kinézet. akkor a következő sütésből küldesz?

Emoke írta...

Köszi Mindenkinek! Nálunk így néz ki amúgy a lekvár. :D Jó darabos. De sebaj, direkt cukkoltak, mindig cukkolnak, ilyenek. :D Én is ilyen vagyok. :D:D Most mondja Bence, hogy minél jobban tetszik valami, annál jobban keresem a hibát, hogy beszólhassak. :D

Beastie: én köszi, mi köszi! :)

Panna: elfogyott. :D nagyon finom a tésztája! A töltelék savanykás volt, de mi így szeretjük. :)

Erinacea: meggyel is biztos finom, azt nálunk sajna nem mindenki szereti. :(

4Gyerek: mivel 2 tészta itt pihen a hűtőben a következő adagból küldök. :) Még kitalálom milyen töltelék legyen benne. :)

Kati írta...

Lekvár ide vagy oda, de nagyon jól néz ki, és a lényeg hogy finom volt.

Bianka írta...

Jöhet nekem is egy nagy, nagy szelettel

Mary írta...

Jaj nagyon guszta!