2012. április 17., kedd

Medvehagymás pogácsa

Reninél láttam meg ezt a medvehagymás pogácsát. Másnap beugrottam a piacra és 3 nagy csokor medvehagymával bűzölögtem hazáig. Van már egy medvehagymás pogácsa a blogon, de ezzzz, ez más, ez jobb, ez pikk-pakk elfogyott! :))) Bencének nem is jutott belőle. ;)


Aztán a lépés úgy jött ki, hogy itthon nem volt idő kisütni, így vittem a megkelt tésztát magammal és Anyukáméknál sütöttem ki. Az első tepsi azonnal, még melegen elfogyott, épp akkor érkeztek meg tesómék. :)

Hozzávalók:

50 dkg liszt
2,5 dkg friss élesztő 
1 kisebb csokor medvehagyma
25 dkg vaj
2 dl tejföl
2-3 mk só
1 ek fehérborecet
2 tojás sárgája
reszelt sajt
1,5 dl tej
+ tojás a kenéshez

Langyosítsuk meg a tejet, tegyünk bele egy kockacukrot, keverjük el, majd morzsoljuk bele az élesztőt és futtassuk fel.
A lisztet morzsoljuk el a vajjal és adjuk hozzá a tojások sárgáját, tejfölt, ecetet, felfuttatott élesztőt, sót és a darabokra vágott medvehagymát.


Dagasszunk belőle lágy tésztát (tényleg lágy lesz, fog kelleni még hozzá liszt) majd takarjuk le egy konyharuhával és kelesszük duplájára.


Nyújtsuk ki a tésztát, majd hajtsuk félbe és ismét félbe. Takarjuk le és pihentessük 30 percet. Ezt ismételjük meg még egyszer. Ezt követően lisztezett felületen nyújtsuk ki a tésztát, majd szaggassuk ki és kicsit sodorjuk meg az oldalát.


Helyezzük sütőpapírral bélelt tepsibe, kenjük meg felvert tojással és szórjuk meg reszelt sajttal. Pihentessük 20 percet. 180 fokra melegített sütőben kb. 25 perc alatt megsütjük. 

A medvehagymáról, hátásáról, felhasználásáról bővebben itt olvashattok.


Tipp: szerintem tökmaggal is finom lehet ez a pogácsa...bár mi a biztonság kedvéért lefagyasztottunk egy kisebb adag medvehagymát. :)

3 megjegyzés:

Elena írta...

Èn is fagyasztottam le egy adaggal.....:)) A pogi szaggatós kép nagyon tetszik....jò kis pogik lehettek ezek!!

Barbi konyhája írta...

Belefér a diétádba? Csúcsszuper!
Lájkolom!! Ja, és nekem is tetszenek a fázisfotók! :))

Emoke írta...

Mozzi: köszi :D Anyukáméknál mindenféle beállítás nélkül lehet fotózni :D

Barbi: köszi! 1-2 darab belefér :) Ezért jó hogy van család, így ők eszik meg a többit :))